Registrar-se | Iniciar Sessió

RESULTATS D'UNA ENTITAT BANCÀRIA

El BBVA va guanyar el 34,8% menys el 2011 després d'un ajust comptable als EUA

Sense aquesta adaptació, la caiguda del benefici seria del 12,8%

Dilluns, 13 de febrer del 2012 - 12:27h. Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
EL PERIÓDICO / Madrid

El BBVA va obtenir un benefici net de 3.004 milions d'euros el 2011. Això significa un descens del 34,8% dels guanys respecte als del 2010. Aquesta baixada es deu, principalment, a un ajust que va haver de realitzar en la comptabilitat de la seva franquícia nord-americana, ha informat l'entitat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Francisco González, president del BBVA, durant la presentació de resultats.

Si no fos per aquest ajust, que va obligar l'entitat a aportar 1.011 milions d'euros nets en impostos als EUA, el benefici recurrent (el procedent del negoci sense extraordinaris) hauria caigut el 12,8% i s'hauria situat en 4.015 milions d'euros.

El president del grup BBVA, Francisco González, ha assegurat que complirà "amb comoditat" les recomanacions sobre capital de l'Autoritat Bancària Europea (EBA), que a tancament de desembre se situava en el 10,3% en termes de capital de màxima qualitat després de créixer "només en el quart trimestre" en 5.300 milions.

Taxa de morositat

El banc va millorar lleugerament la seva taxa de morositat, i va situar els seus impagats en el 4%, davant el 4,01% de desembre del 2010, amb un percentatge de cobertura del 61%, pitjor que el 62% d'un any abans.

González va afirmar que aquests resultats "demostren l'extraordinària capacitat de BBVA per generar beneficis fins i tot als escenaris més complexos", en què l'entitat ha aconseguit enfortir la seva capacitat de creixement.

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Compartir: delicious digg technorati yahoo meneame facebook buzz
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

Economia

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

23/05/2012 Societat

"Són 'hands', no mans"

destacado

22/05/2012 Societat

Premi al mestre Puyal

destacado

23/05/2012 Barcelona

Temporada de robatoris

destacado

23/05/2012 Tele

Es deia Rosa Parks

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat
Abertis