• Dimecres 23 maig 2012, 00:38 h

elPeriódico.com

Registrar-se | Iniciar Sessió
GRATA SORPRESA

Mario Vargas Llosa obté per fi el Nobel de literatura

L'escriptor peruà ha format part de les quinieles per al guardó durant anys

Dijous, 7 de octubre del 2010 - 13:04h. Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
ELENA HEVIA / Barcelona
Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra


Feia tants anys que es parlava de la possibilitat que el gran escriptor peruà Mario Vargas Llosa (Arequipa, 28 de març de 1936) arribés a obtenir el Nobel de literatura, que la seva notícia ha causat una grata sorpresa. Autor d'algunes de les millors novel·les de la literatura llatinoamericana, l'anomenada literatura del boom, gestada a Barcelona gràcies a La casa verde, La ciudad y los perros, Conversación en La Catedral, La guerra del fin del mundo i La fiesta del chivo ha estat distingit per l'Acadèmia Sueca "per la seva cartografia de les estructures del poder i les seves mordaces imatges sobre la resistència, la revolta i la derrota individual".

Mario Vargas Llosa somriu al saber la notícia, avui a Nova York. SHANNON STAPLETON | REUTERS

Moure la seqüència cap a l'esquerra Moure la seqüència cap a la dreta
Mario Vargas Llosa somriu al saber la notícia, avui a Nova York.
Vargas Llosa baixa d'un taxi per anar a una entrevista, avui a Nova York.
Vargas Llosa abraça un seguidor abans d'anar avui a la conferència de premsa organitzada a Nova York.
Ulla Unseld-Berkéwicz, cap del segell Suhrkamp, que edita Vargas Llosa a Alemanya, davant dels mitjans avui a Frankfurt.
L'escriptor peruà Mario Vargas Llosa, durant una roda de premsa a l'Instituto Cervantes de Nova York, avui.

Amb Vargas Llosa es trenca la llarga absència de les lletres en castellà a la llista dels Nobel, des que va recaure en el mexicà Octavio Paz fa 20 anys, però també la regla no escrita que la inclusió del seu company de files professionals i gran oponent polític i personal, el colombià Gabriel García Márquez, neutralitzava la possibilitat que el guanyés. El pròxim dia 3 de novembre es farà el llançament mundial de la seva pròxima novel·la El sueño del celta

L'escriptor peruà ha rebut la notícia aquest matí a Nova York. El 1986 va rebre el premi Príncep d'Astúries, i el 1994, el premi Cervantes, el de més prestigi de les lletres en espanyol.

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

22/05/2012 Tele

El senyor Lobo visita BF

destacado

22/05/2012 Esports

'House' se'n va com una moto

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat