Després de vuit dies en què s'han trobat a faltar a la secció oficial a concurs propostes més trencadores i atractives, el Festival de Sant Sebastià va tancar ahir les portes amb la pel·lícula xinesa Addicted to love (Addictes a l'amor), amb un títol que despista bastant. El film parla d'amor, però no del d'una parella que desborda de passió boja (com es podria intuir) sinó de la importància de l'amor a la família. Especialment, quan ets un avi i la ment et comença a fallar per l'Alzheimer.
Informació publicada en la página 53 de la secció de Espectacles de l'edició impresa del dia 25 de setembre de 2010 VEURE ARXIU (.PDF)
Dirigida per Liu Hao, Addicted to love és una pel·lícula petita i amb encant que resumeix una mica l'esperit del que s'ha vist al certamen donostiarra. És un film suggerent però que potser es queda curt per estar present en el petit dels grans festivals internacionals de cine, en què les seccions paral·leles a l'oficial a concurs (el documental sobre l'Alzheimer amb Pasqual Maragall de protagonista o Buried, l'arriscat film de Rodrigo Cortés sobre un home tancat en un taüt) han tingut més ressò.
Addicted to love era el títol que el director xinès Liu Hao tenia pensat posar a la seva pròxima pel·lícula, que versarà sobre una dona tan enamorada que porta a sobre «l'ombra i l'olor» del seu marit. La que ahir es va veure a Sant Sebastià s'havia de titular una cosa així com Senyor gran, però per problemes de traducció i comprensió internacional amb el xinès, va optar curiosament per robar el títol al seu següent projecte.
Com ja va passar en el seu primer llargmetratge (Chen Mo and Meiting, 2002), els dos protagonistes de la pel·lícula -dues persones grans- no són actors professionals. De fet, ella (Jiang Mei Hua) pateix en la vida real problemes de memòria, segons va explicar ahir el cineasta.
Addicted to love rendeix homenatge als grans oblidats de la societat, els avis. El director va passar bona part de la seva infància i joventut al costat de la seva àvia, a qui estarà eternament agraït. A més a més, té un amic que té un avi de 92 anys que és un enamorat del menjar porqueria del Kentucky Fried Chicken. Amb aquests dos ingredients, es va posar a escriure la pel·lícula.
AGUSTÍ VILLARONGA I RAÚL RUIZ / Demà, una vegada es faci públic el palmarès, sabrem si Addicted to love s'emporta algun premi. Ahir, per descomptat, no estava entre les favorites. Sí que ho estaven, en canvi, Pa negre, pel·lícula catalana sobre les conseqüències emocionals de la guerra civil firmada per Agustí Villaronga, i Misterios de Lisboa, el remolí d'aventures en què el director xilè Raúl Ruiz ens convida durant quatre hores a viatjar per Portugal, França, Itàlia i el Brasil. H