• Dimecres 23 maig 2012, 00:13 h

elPeriódico.com

Registrar-se | Iniciar Sessió
AL FESTIVAL DE SANT SEBASTIÀ

Carles Bosch: "Maragall és un regal"

El director i l'expresident presenten el documental 'Bicicleta, cullera, poma' sobre la lluita contra l'Alzheimer

Diumenge, 19 de setembre del 2010 - 17:16h. Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
AGÈNCIES (SANT SEBASTIÀ)
Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra

L'expresident de la Generalitat de Catalunya Pasqual Maragall ha arribat avui somrient i en família a la presentació, al Festival de Sant Sebastià, de Bicicleta, cullera, poma, la pel·lícula sobre l'Alzheimer que ell mateix protagonitza i que ha estat dirigida per Carles Bosch. El director, que ha passat dos anys al costat de Maragall per elaborar el documental, ha destacat el magnetisme de l'expresident. "Maragall era excepcional com a personatge públic i com a pacient i protagonista és un regal", ha subratllat Bosch.

El director de 'Bicicleta, cullera, poma', Carles Bosch, explica com anar el rodatge del documental sobre l'Alzheimer protagonitzat per Pasqual Maragall ACN

Maragall sosté la seva néta Maya davant la mirada de la seva dona, Diana Garrigosa, i del director de 'Bicicleta, cullera, poma', Carlos Bosch, avui, a Sant Sebastià. VINCENT WEST | Reuters

 Bicicleta, cullera, poma és un documental que busca convertir-se en un testimoni excepcional de la croada que Maragall ha iniciat en la seva lluita contra l'Alzheimer, una malaltia que afecta  26 milions de persones a tot el món. La pel·lícula, presentada en la secció oficial del festival però fora de competició, és una de les estrenes més esperades del certamen. Al film, Maragall, a qui li van diagnosticar Alzheimer el 2007, obre les portes de la seva intimitat per donar a conèixer la malaltia. La seva experiència la completen la seva família, els metges i altres pacients de tot el món que combaten, dia a dia, aquesta malaltia degenerativa.

Instrument didàctic

En la roda de premsa, Bosch ha explicat que la seva intenció al rodar el documental ha estat fugir del drama i tractar la malaltia amb "naturalitat" perquè servís a la Fundació Pasqual Maragall d'"instrument" per difondre els efectes de l'Alzheimer.  El títol, Bicicleta, cullera, poma, respon a les tres paraules que utilitza una doctora perquè l'expresident les recordi.

Maragall no ha estat present en la roda de premsa. Ha preferit sortir a passejar per Sant Sebastià. Sí que hi ha estat la seva dona i vicepresidenta de la fundació, Diana Garrigosa, que ha recordat que l'expresident "està bé i amb ganes de fer moltes coses". Garrigosa ha mostrat la seva satisfacció amb el resultat de la pel·lícula. Ha admès que, en alguns moments, ser seguits permanentment per l'equip de rodatge va ser "una càrrega", però ha afegit que el resultat final ha estat "la gran compensació". L'esposa de Maragall ha insistit que el documental no és una pel·lícula sobre el veterà polític, sinó sobre l'Alzheimer.

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

Comentari + votat

veure'ls tots

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

22/05/2012 Tele

El senyor Lobo visita BF

destacado

22/05/2012 Esports

'House' se'n va com una moto

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat