elPeriódico.com

Registrar-se | Iniciar Sessió
PRESENTACIÓ DE LA TEMPORADA ESCÈNICA DE BARCELONA AL VICTÒRIA

Memòries del Paral·lel etern

Xavier Albertí dirigirà la gala 'BCN Aixeca el teló', que repassarà la història centenària de l'avinguda

Dimarts, 31 de agost del 2010 Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
JOSÉ CARLOS SORRIBES
BARCELONA
Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra

El Paral·lel viu temps de reivindicació com la gran artèria escènica barcelonina que va ser i que s'ha apagat els últims anys. Amb aquesta línia argumental arriba la gala que obrirà dilluns, 6 de setembre, al Victòria el curs teatral, BCN Aixeca el teló. Adetca (l'associació d'empreses teatrals catalanes), els teatres públics de la ciutat i l'associació catalana d'actors i directors (AADPC) -que aquest any se suma a la celebració- van presentar ahir la novena edició d'una festa que també vol reiterar el convenciment que el teatre resisteix els efectes de la crisi.

'Nit de Sant Joan' es representarà el dia 6 al Victòria. DAVID RUANO

Edició Impresa

Edició Impresa

Versió en .PDF

Informació publicada en la página 51 de la secció de Espectacles de l'edició impresa del dia 31 de agost de 2010 VEURE ARXIU (.PDF)

«Les xifres d'assistència, pendents de tancar, s'ajusten a la tendència de l'any anterior. Aquest mes d'agost han obert més teatres que mai», va apuntar Daniel Martínez, president d'Adet-

ca i de l'empresa Focus, a l'espera de comunicar les estadístiques detallades de la temporada passada el mateix dia 6. Ell va ser qui va recordar, a més de donar la benvinguda al Lliure de Gràcia i a l'Alexandra Teatre, que el Paral·lel ha recuperat un teatre, l'Artèria (antic Español), i té previst reobrir un local tan singular com El Molino.

Adetca ha convocat un especialista en exercicis de reivindicació del llegat historicoteatral, en clau de cabaret, per dirigir una gala que es desenvoluparà, per descomptat, en un teatre del Paral·lel. Així, Xavier Albertí plantejarà al Victòria la seva personal retrospectiva d'una avinguda tan simbòlica. «El Paral·lel és impensable sense el teatre popular. El noucentisme

El director va desgranar el contingut d'una gala que tindrà, com a escenografia i de teló de fons, una video­creació amb imatges antigues i actuals del Paral·lel. Albertí recrearà amb breus monòlegs i números musicals uns temps, a principis del segle XX, en què es parlava de sicalipsi, «en lloc d'erotisme». O es cantaven cuplets que eren, va explicar, autèntics hits de l'època, com La pulga o El tango de la cocaína. «Són patrimoni d'un ric teatre musical», va dir. Mercè Comes, Anna Azcona, Pep Cruz, Boris Ruiz, Cesc Casanovas, Roser Batalla i Pere Arquillué seran alguns dels seus intèrprets.

BCN Aixeca el teló també oferirà peces de musicals de la nova temporada com Nit de Sant Joan, 40 Principales, Hoy no me puedo levantar i Hair. I vol tornar a reunir per un dia una parella tan popular, i arrelada al Paral·lel, com Paco Morán i Joan Pera.

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

Comentari + votat

veure'ls tots

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

05/02/2012 Esports

El malefici del gat negre

destacado

05/02/2012 Esports

El Barça es refreda

destacado

05/02/2012 Barcelona

Al 'son' de l'Havana

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat