• Dimarts 22 maig 2012, 23:32 h

elPeriódico.com

Registrar-se | Iniciar Sessió
cine | ÒBIT

Mor als 46 anys el director japonès d'animació Satoshi Kon

Dijous, 26 de agost del 2010 Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
JOSEP M. BERENGUERAS
BARCELONA
Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra

El director japonès de pel·lícules d'animació com Perfect Blue i Paprika, Satoshi Kon, va morir dimarts a la nit als 46 anys a causa d'un càncer de pàncrees. El creador estava preparant el seu pròxim film, Yume-miru Kikai (La màquina dels somnis), que estava previst estrenar-lo el 2011, però que s'havia endarrerit per l'estat de salut del director.

Kon, a Sitges, el 2006.

Edició Impresa

Edició Impresa

Versió en .PDF

Informació publicada en la página 48 de la secció de Espectacles de l'edició impresa del dia 26 de agost de 2010 VEURE ARXIU (.PDF)

Kon, famós per les seves creacions de mons onírics que barregen realitat i somnis, i considerat un dels grans directors d'animació japonesa de l'actualitat, va començar la seva carrera dibuixant per a la revista de manga Young Magazine, on també treballava Katsuhiro Otomo (Akira). Tots dos van fer amistat, i Otomo li va oferir, primer, participar en el que seria el primer projecte d'anime de Kon, Rojin Z, i després escriure el guió d'una de les històries de Memorias (1995). Va ser a partir d'aquestes incursions quan Kon va decidir dedicar-se completament a l'animació, encara que no va ser fins al 1998 quan va estrenar el seu primer llargmetratge com a director, el thriller psicològic Perfect Blue, amb què es va donar a conèixer fora del Japó.

El 2001 va estrenar Millennium Actress, pel·lícula premiada, entre altres, al Festival de Sitges i que li donaria fama internacional –Dreamworks va estar interessada a fer-ne una adaptació–. El 2003 va llançar Tokyo Godfathers, i va dirigir la seva primera sèrie d'animació un any després, Paranoia Agent, sempre amb l'estudi Madhouse.

La seva última pel·lícula va ser Paprika (2006). L'estrena mundial es va produir al Festival de Venècia –on va competir en la categoria de millor pel·lícula;– i posteriorment Kon també la va presentar a Sitges. Christopher Nolan, director d'O­rigen, ha reconegut en diverses ­ocasions que una de les referències que va agafar per al seu exitós llargmetratge va ser l'última pel·lícula de Kon.

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

Comentari + votat

veure'ls tots

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

22/05/2012 Tele

El senyor Lobo visita BF

destacado

22/05/2012 Esports

'House' se'n va com una moto

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat