• Dijous 2 octubre 2014, 06:17 h

elPeriódico.cat

Compra tus entradas para Canet Rock

Registra't | Iniciar sessió

DIFÍCIL construcció per part de lA gEnERALITAT DE LA LÍNIA MÉS LLARGA

La tuneladora del metro a la T-1 torna a avançar

El pacte del març amb les constructores s'aplica per fi per obrir la L-9 el 2014

Dimarts, 13 de novembre del 2012 Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
RAMON COMORERA
BARCELONA

El laboriós pacte del Govern de la Generalitat i les constructores de la L-9/L-10 del metro, anunciat fa set mesos, per «reduir el deute» i continuar en «poques setmanes» almenys una part de les obres parades des del 2011, va donar ahir per fi resultat. La tuneladora (una de les tres aturades sota terra) que obria a l'Hospitalet el que falta del ramal de la Zona Franca va començar a avançar un altre cop. El talp estava sota els jardins de l'Alhambra, a la Ciutat de la Justícia, després de travessar la Gran Via. Els 800 metres de terreny tou fins a la bifurcació de Gornal els pot acabar, si no hi ha sorpreses, en dos mesos. Aquest tram de la Zona Franca no s'obrirà almenys fins al 2016, però és necessari com a via de servei perquè el 2014, únic compromís en ferm de la línia, la L-9 arribi a la T-1 de l'aeroport pel túnel del Prat a la Diagonal, ja perforat.

Final del viaducte de la L-9 al carrer A de la Zona Franca, al març. FERRAN NADEU

Edició Impresa

Edició Impresa

Versió en .PDF

Informació publicada en la página 38 de la secció de cv Gran Barcelona de l'edició impresa del dia 13 de novembre de 2012 VEURE ARXIU (.PDF)

L'anunci que la màquina havia arrencat va ser gairebé tan discret com la perforació. L'agència ACN va difondre la notícia i no hi va haver comunicat oficial. La Conselleria de Territori, que en la legislatura que acaba ha liderat Lluís Recoder, va confirmar el moviment de la tuneladora i cap més dada. En l'època del tripartit, en ocasions aquestes màquines, costoses i amb una notable incidència al subsòl de zones molt poblades, també començaven a avançar amb sigil després de parades no programades, tot i que alguna nota en detallava l'operació.

116 MILIONS / El pacte del març amb les constructores va alliberar, segons va explicar llavors Recoder, un total de 116 milions d'euros per acabar el túnel pendent i posar les vies i instal·lacions. La perforació amb la tuneladora se n'emportarà 30. Aquests diners procedeixen de la renegociació dels contractes milionaris de concessió a les empreses, per 30 anys i a canvi d'un cànon anual, de la construcció, gestió i manteniment de les estacions.

Allargar almenys fins al 2016 l'obertura del ramal de la Zona Franca permet aparcar, en interès mutu de l'Administració i les constructores, les obres en marxa de les vuit parades concessionades d'aquest sector (la de Motors s'ajorna sense data fins que sigui realitat el barri de la Marina del Prat Vermell).

El tram que s'ha d'obrir el 2014 va de la T-1 a Zona Universitària. Té 16 estacions, però només se'n posaran en servei 14, les altres dues són de zones pendents d'urbanitzar. En el tram central de la L-9, de Zona Universitària a la Sagrera, queden per perforar 4,2 quilòmetres de túnel. Les dues tuneladores estan parades sine die a la plaça de Lesseps i a la confluència de Manuel Girona i Marquès de Mulhacén.

Notícies relacionades

 
Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Compartir: delicious digg technorati yahoo meneame facebook buzz
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

Barcelona

El +

El més
Mostrar grup El més vist
Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat

També a elPeriódico.cat