Registrar-se | Iniciar Sessió

exposició | UNA TÈCNICA PER VIATJAR EN EL TEMPS | Propostes Dijous. 2.2. 2012

Mark Klett és el pare de la refotografia, que evidencia el pas del temps amb imatges obtingudes en èpoques diferents. La seva obra és l'eix d'una mostra a l'AFB.

Refotografiar Barcelona

Dijous, 2 de febrer del 2012 Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
BLANCA ESPACIO
BARCELONA

Refotografiar és, com la mateixa paraula suggereix, tornar a fotografiar un lloc prèviament registrat. La tècnica consisteix a fer-ho exactament des del mateix punt de vista. El nord-americà Mark Klett és el pare d'aquest nou gènere que té molt d'art, ja que les seves obres no es limiten a confrontar escenes de temps diferents, sinó que elabora una mena de collages que permeten «establir un pont per viatjar en el temps», com ell mateix explica. Els seus treballs sobre Barcelona són els eixos de l'exposició Refotografiar Barcelona amb Mark Klett, que ahir va inaugurar l'Arxiu Fotogràfic de Barcelona (AFB).

Fragments de les dues enormes panoràmiques de Mark Klett que s'exhibeixen a l'Arxiu Fotogràfic de BCN. MArk klett

Fragments de les dues enormes panoràmiques de Mark Klett que s'exhibeixen a l'Arxiu Fotogràfic de BCN. MArk klett

Refotografia de l'estació de França i foto del 1926 amb Alfons XIII. MArk klett

Mark Klett

Moure la seqüència cap a l'esquerra Moure la seqüència cap a la dreta
Panorama de Barcelona al llarg de 438 anys (fragment 2)
Panorama de Barcelona al llarg de 438 anys
Panorama de Barcelona al llarg de 438 anys (fragment 1)
Panorama de Barcelona al llarg de 438 anys
Panorama de Barcelona al llarg de 438 anys
Vista de Pla de Palau a través de l'Escola de Nàutica
Estació de França 2011
Andana de l'Estació de França
Les runes del Convent de Sant Sebastià
Sense casino del parc. 2011

Edició Impresa

Edició Impresa

Versió en .PDF

Informació publicada en la página 36 de la secció de cv Gran Barcelona de l'edició impresa del dia 02 de febrer de 2012 VEURE ARXIU (.PDF)

La història del projecte comença el 2010, quan l'AFB va convidar Klett a visitar Barcelona per refotografiar-la i per impartir un taller en què van participar vuit fotògrafs. El resultat d'aquelles jornades és el que recull la mostra, que consta de 39 refotografies, 44 imatges i àlbums del fons de l'arxiu, gravats antics i una aclaridora exposició virtual que els pròxims dies estarà penjada a la web (www.arxiufotografic.bcn.cat).

Les protagonistes de la mostra són les dues enormes panoràmiques que Klett va realitzar des de Montjuïc per encàrrec de l'AFB i que tenen com a base una fotografia (integrada per quatre preses) feta per Jean Laurent l'any 1870. Sobre totes dues se sobreposen, en la seva ubicació exacta, fotografies antigues i modernes, gravats i dibuixos que brinden «una visió coral de les temporalitats que coexisteixen a la ciutat», explica Klett, que, a més, avui inaugura una exposició de la seva obra a la galeria Tagomago (Santa Teresa, 3; a les 19.30 hores).

La mostra de l'AFB també recull els projectes realitzats pels alumnes del taller -John Frederick Anderson, Pedro Arroyo, Isabel Codina, Marta García Hoyos, Isidre Santacreu, Javier Sardá, Manuel Serra i Laura Viñals- al parc de la Ciutadella, l'estació de França, el Pla de Palau, la Via Laietana i la Rambla. El conjunt dels treballs ofereixen una reflexió sobre els canvis de la ciutat al llarg del temps. L'exposició es pot visitar fins al 19 de maig a la plaça de Pons i Clerch, 2. De 10.00 a 19.00 hores. L'entrada és gratuïta.

Vegeu la fotogaleria de l'exposició a

http://www.e-periodico.cat

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Compartir: delicious digg technorati yahoo meneame facebook buzz
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

Barcelona

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

21/05/2012 Esports

Un Barça sense escut

destacado

21/05/2012 Gent

La boda del desaire

21/05/2012 Esports

El silenci de Guardiola

destacado

21/05/2012 Societat

Pànic a la bugaderia

destacado

20/05/2012 Barcelona

Sexe abans de Crist

21/05/2012 Internacional

Monti convida Rajoy a la cimera de Roma

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat