elPeriódico.cat

Registrar-se | Iniciar Sessió
reivindicació ciutadana Al barri de fort pienc

L'Eixample exigeix l'inici de les obres d'un institut

El centre està aprovat des del 1994 però les obres encara no han començat

Els veïns han iniciat una recollida de firmes per exigir-ne la construcció

Dijous, 2 de juny del 2011 Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
HELENA LÓPEZ
BARCELONA
Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra

Gemma Figueras, Xavier Alonso i Gisela Boronat tenen, almenys, una cosa en comú: un fill nascut l'any 2000. És a dir, que està acabant cinquè de primària i que el curs 2012-2013 començarà la secundària. En principi, els fills de tots tres havien d'estudiar, com 70 nens més dels barris de Fort Pienc i la Sagrada Família, en el futur IES Angeleta Ferrer, projectat al solar del carrer de la Marina, 193-195 des de mitjans dels 90 i amb una llarguíssima lluita veïnal al darrere. Però les famoses tisorades han fet que les obres, que havien de començar després d'innombrables retards el gener passat, encara no hagin començat, ni s'espera que ho facin, com a mínim de moment.

Solar en què des del 1994 està prevista la construcció de l'IES Angeleta Ferrer, la setmana passada. DIOGO LUCATO

Edició Impresa

Edició Impresa

Versió en .PDF

Informació publicada en la página 38 de la secció de cv Gran Barcelona de l'edició impresa del dia 02 de juny de 2011 VEURE ARXIU (.PDF)

Aquest enèsim incompliment del calendari ha acabat amb la paciència de veïns i pares que, potser contagiats per l'onada d'indignació que recorre el país, han tornat a aixecar la veu per exigir l'inici immediat de les obres.

«Conec xavals que estan acabant la carrera i que quan eren nens ja els deien que anirien a l'Angeleta Ferrer», ironitza Boronat, mare i membre de l'Associació de Veïns de Fort Pienc, una de les entitats impulsores de l'acte ludicoreivindicatiu que es va celebrar diumenge al solar en què algun dia s'aixecarà el centre, previst al mapa escolar 2006-2010 i amb un projecte que ja està elaborat i que preveu una capacitat total -entre ESO i batxillerat- de 500 alumnes. La festa va servir a més per iniciar una recollida de firmes per exigir que es comencin les obres del centre educatiu.

«Nosaltres ja tenim assumit que els nostres fills no aniran a aquest institut, però és una qüestió que s'ha de resoldre. L'excusa de les retallades no ens serveix. Ja són molts anys i durant aquest temps , per exemple, s'ha obert un hotel al solar del costat», apunta Figueras.

La història es remunta al 1994, quan la Generalitat va preveure la ubicació d'un institut de secundària als jardins Clotilde Cerdà. Al PAM de 1996-1999 es van expropiar els terrenys i es van enderrocar les naus que hi havia construïdes, i l'espai destinat a l'institut va quedar com una plaça amb cistelles per jugar a bàsquet, aspecte que presenta encara avui. El 1999 es van cedir els terrenys a la Generalitat i el 2007

-ni més ni menys que vuit anys més tard- es va aprovar la redacció del projecte.

QÜESTIÓ DE DISTÀNCIA / En un consell de barri el 2008, la llavors regidora de l'Eixample, Assumpta Escarp, es va comprometre que començaria a funcionar el 2011, cosa que va animar pares i veïns, amb l'únic desig de tenir un institut a prop de casa. Els dos centres on ara han d'assistir els seus fills estan bastant allunyats

-un a Pau Claris amb Consell de Cent i l'altre a Rogent amb Mallorca-, i els nens quan comencen l'ESO, amb 12 anys, encara són petits, sobretot a ulls dels seus pares.

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Compartir: delicious digg technorati yahoo meneame facebook buzz
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

Barcelona

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

21/05/2012 Esports

Un Barça sense escut

destacado

21/05/2012 Gent

La boda del desaire

21/05/2012 Esports

El silenci de Guardiola

destacado

21/05/2012 Societat

Pànic a la bugaderia

destacado

20/05/2012 Barcelona

Sexe abans de Crist

21/05/2012 Internacional

Monti convida Rajoy a la cimera de Roma

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat