El Periódico

La L-9 aconsegueix acabar el túnel de l'Hospitalet però suma més endarreriments

Les noves retallades ajornaran durant alguns anys l'obertura del ramal del Prat prevista el 2014

RAMON COMORERA / Barcelona

Dilluns, 4 de març del 2013 - 08:56 CET

Les enormes cotxeres i tallers de la L-9/L-10 construïdes al costat del viaducte que transcorre pel centre del carrer A de la Zona Franca.

La part de les obres de l'enorme línia de metro L-9/L-10 que paga directament la Generalitat, el túnel, les vies i les instal·lacions (les estacions són una concessió privada a 30 anys), avancen al ralentí en els trams encara vius del Prat i la Zona Franca. El projecte ha completat ara, per fi, el curt i únic sector de l'Hospitalet pendent d'excavar des del 2011.

Fa unes setmanes que la tuneladora ja s'ha començat a desmuntar. Tota la llarga galeria entre Zona Universitària i la T-1 de l'aeroport (L-9), d'una banda, i el polígon de la Zona Franca (L-10), per un altre, 28,3 quilòmetres, està excavada. Aquest desbloqueig, no obstant, arriba quan noves retallades ajornaran durant alguns anys l'obertura del ramal del Prat prevista el 2014 després de l'última reprogramació. Els 800 metres de túnel finalitzats van des dels jardins de l'Alhambra, al costat de la Gran Via i la Ciutat de la Justícia, fins al pou del Gornal, on es produeix la bifurcació.

>> Llegiu la informació completa sobre els retards en les obres de la L-9 a e-Periódico.

El FC Barcelona se ha asegurado una opción de privilegio sobre el futuro de Gabriel Jesus, que no firmará por ningún equipo sin antes comunicarlo al club blaugrana

Marquinhos cada vez está más cerca del Barça. Es el protagonista de nuestra portada

El FC Barcelona se ha asegurado una opción de privilegio sobre el futuro de Gabriel Jesus, que no firmará por ningún equipo sin antes comunicarlo al club blaugrana

Marquinhos cada vez está más cerca del Barça. Es el protagonista de nuestra portada