INAUGURACIÓ D'UNa GRAN MILLORA deL transport públic

La L-9 arribarà el 13 de desembre a cinc estacions de Santa Coloma

Els nous trens passaran cada sis minuts entre Can Zam i Can Peixauet

La línia només prestarà servei de les 6 a les 22 hores els primers mesos

Dissabte, 5 de desembre - 00:00h.

L’arribada de la nova L-9 a Santa Coloma de Gramenet ja té data: diumenge 13 de desembre. Des d’aquest dia, els viatgers de Santa Coloma es podran moure en metro entre Can Zam, Singuerlín, Església Major, Fondo (on podran fer transbord amb la línia 1) i Can Peixauet. L’estació de Santa Rosa serà l’única del tram que no estarà oberta, pel fet que el conflicte veïnal generat per les expropiacions per a la construcció de l’estació va endarrerir les obres i serà inaugurada d’aquí un any.

La nova línia, plena de singularitats com els seus trens sense conductor o els seus túnels de doble pis, tindrà un horari més reduït que la resta del metro durant els primers mesos de funcionament. El servei començarà a les 6.00 del matí (una hora després que la resta de línies) i s’acabarà a les 22.00 hores (dues hores abans de l’horari habitual del servei).

L’anunci de la posada en marxa de la nova línia va ser desvelat ahir al matí pel primer tinent d’alcalde de Santa Coloma, Joan Carles Mas (PSC), que es va avançar a un anunci que havia planificat la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques. Algunes cadenes de ràdio també difonien el dia de la inauguració en un anunci publicitari de la Generalitat, malgrat que la conselleria assegurava que no tenia coneixement de la data definitiva. Posteriorment, el mateix conseller Joaquim Nadal va confirmar que serà diumenge que ve 13.

L’Ajuntament de Santa Coloma va informar que no s’organitzaran grans actes ni festes massives. «Serà una inauguració austera amb alguns jocs infantils i poca cosa més», va assenyalar el primer tinent d’alcalde de Santa Coloma. L’ajuntament provarà l’eficàcia dels primers dies del metro a la fira de Nadal del barri del Fondo, on, segons els representants municipals, s’espera una afluència molt més gran que en anys anteriors per l’efecte mobilitzador del metro.

OBERTURES PROGRESSIVES / El tram que s’inaugurarà pròximament, de 3,9 quilòmetres, serà el primer dels 50 quilòmetres que estaran en funcionament el 2014 si es compleixen els pronòstics de la Generalitat. La primavera que ve s’espera que també quedi obert el ramal sud de la línia que circularà entre el barri del Gorg, a Badalona, i el Bon Pastor, a Barcelona, i amb això s’afegiran 4 estacions més a la xarxa: Gorg (que comunicarà amb la L-2), La Salut, Llefià i Bon Pastor.

Quan es completin les proves de validació dels trens a tota la línia fins a l’estació de Sagrera-AVE, previstes per al 2010, també es normalitzaran els horaris comercials de la L-9, que podrà operar, per tant, com la resta del servei: de 5 a 24 hores de dilluns a dijous, fins a les 2 de la matinada els divendres i tota la nit els dissabtes. A finals de l’any que ve s’espera que funcionin un total de 12 estacions per on passaran uns 15.000 viatgers durant els dies laborables. Serà una petita part en comparació amb els 328.000 de la resta de les línies.