EL GP DE MÈXIC DE F-1
Hamilton sortirà tercer per buscar el seu quart títol mundial
jcarmengol40725068 mercedes british driver lewis hamilton powers his car durin171028213732 /
No sap el que és una calculadora, mai l’ha utilitzat per assegurar la consecució dels tres títols anteriors. Lewis Hamilton ha fet alguns canvis en la seva vida, menys festes i gens de carn, però no s’ha tornat conformista. Sap que avui al Gran Premi de Mèxic (20.00, hora espanyola) en té prou amb un cinquè lloc –un novè si Sebastian Vettel és segon– per aconseguir el quart títol a falta de dues carreres més.
«No m’importa, no penso en res que no sigui guanyar la carrera», repeteix l’anglès. De moment, sortirà tercer, després d’algunes fallades registrades en la classificació i un Mercedes que perd potencial quan la calor colla i l’altura de Mèxic rebaixa la densitat de l’aire.
La pole va ser per a Sebastian Vettel –la quarta de l’any–, amb un Ferrari impecable, però en duríssima lluita amb el Red Bull de Max Verstappen, que va estar a punt d’aconseguir la primera pole de la seva carrera i prendre-li així el rècord de joventut que segueix en poder de Vettel. Serà la pitjor posició de Hamilton en graella aquesta temporada, des de la quarta posició de Singapur. Allà, en la nit asiàtica, també sortien Vettel i Verstappen per davant i van acabar estavellant-se en el primer revolt.
«Hem aconseguit millorar el cotxe des de divendres i espero que em permeti guanyar la carrera. Atacarem des de la primera volta», adverteix Vettel, que tindrà en Verstappen un rival duríssim. «Estic molt molest perquè no vaig poder fer funcionar el pneumàtic en el segon intent de la Q-3. Vaig creure que podria tenir la pole», explicava Verstappen, mentre a McLaren es freguen les mans amb el que el seu cotxe pot córrer l’any que ve amb el mateix motor Renault del Red Bull.
Bones sensacions d'Alonso
Un cinquè lloc a la Q-1, a poc més de dues dècimes del millor temps de Hamilton, és una raó per pensar en la qualitat del xassís i l’aerodinàmica del McLaren malgrat les llacunes del motor Honda. Una vegada mesurat aquest potencial, una vegada l’equip confirma que l’any que ve podrà unir un gran tàndem amb el motor Renault, Fernando Alonso va baixar del cotxe a la Q-2.
Sap que les sancions pels canvis en el motor el portaran a l’última fila de la graella, i no va voler quedar-se sense pneumàtics. «El cotxe té una adherència molt bona als revolts i et permet conduir molt intuïtivament», explica Alonso, abans de ressaltar que «érem a dues dècimes de la pole provisional en aquell moment. Per desgràcia tenim la penalització del motor, i serà impossible agafar punts».
Notícies relacionadesDavant d’aquesta perspectiva, l’equip anglès ho té clar: «Estem preparant el 2018 sabent que avui tenim el millor xassís a la pista. Tenim algunes idees per millorar la consistència en carrera i, com tot el cap de setmana, la carrera serà un test per al 2018. El motor és el mateix, i de fet avui tenim l’anterior, així que totes les millores es deuen a l’aerodinàmica i a la suspensió fins a poder dir que tenim el millor cotxe en pista».
Carlos Sainz també es va ficar entre els 10 millors –novè– just per darrere del seu company Nico Hulkenberg.
- Sondeig El PSC es referma i Junts passa davant d’Esquerra
- Investigació judicial Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas
- GUARDONS Els Laureus coronen Aitana Bonmatí i la selecció espanyola
- Caiguda de la producció Freixenet planteja un erto per a 615 persones per la sequera
- EDUCACIÓ Catalunya unifica la preinscripció d’FP i donarà places segons la nota
- Els polítics escalfen motors entre llibres, roses i sondejos
- L’‘abril’ celebra els llibres amb una vetllada irrepetible al Dry Martini
- Sant Jordi obre la campanya electoral amb una desfilada de candidats
- L’autògraf es venja del ‘selfie’ al Sant Jordi Musical de la Damm
- Els floristes diuen adeu a les últimes roses cultivades a Catalunya