EL GP DEL JAPÓ DE F-1

Hamilton guanya a Suzuka i s'acosta al seu quart títol

Un problema mecànic al Ferrari de Vettel concedeix al campió britànic un avantatge, ja gairebé insuperable, al Mundial

Si Hamilton guanya als EUA i Vettel no acaba entre els sis primers, el líder de Mercedes repetirà títol mundial a Austin

rozas40458627 formula one f1   japanese grand prix 2017   suzuka circuit  171008090902

rozas40458627 formula one f1 japanese grand prix 2017 suzuka circuit 171008090902 / TORU HANAI

3
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

Lewis Hamilton (Mercedes) té el seu quart títol a la butxaca (el 2008, el 2014, el 2015 i, aviat, el 2017). El pilot anglès ha aplanat el camí cap a la seva quarta corona i ara disposa d'un avantatge de 59 punts -gairebé dues victòries- quan queden quatre carreres: Austin (EUA), Mèxic, el Brasil i Abu Dhabi. A més, podria ser campió de forma matemàtica si guanya la pròxima carrera als Estats Units i Sebastian Vettel (Ferrari) no passa de la sisena posició. Així han quedat les coses en el Mundial de F-1 després de la incontestable victòria de l'anglès a Suzuka (la vuitena de l'any), combinada amb un abandonament per avaria de l'alemany. "No podia somiar un avantatge així a aquestes altures de l'any perquè Ferrari s'havia mostrat molt ràpid en les últimes carreres. Però el meu equip treballa molt bé, són molt meticulosos en la seva feina i aquí tenim els resultats”, ha explicat Hamilton acariciant la seva quarta corona.

Hamilton ha controlat la carrera amb habilitat encara que, al final, ha tingut problemes de vibracions en el cotxe i ha patit molt

Ferrari ha engegat a rodar totes les seves opcions en tres carreres. Vettel i Raikkonen les van convertir en pols a Singapur al xocar entre si a la sortida. Vettel havia arribat a la carrera nocturna amb només dos punts de desavantatge respecte a Hamilton. Va sortir amb 27, un pal terrible, que va tenir la seva continuació a Malàisia, amb un canvi de motor després de la classificació, que el va obligar a arrencar últim i remuntar fins a la quarta posició, mentre Hamilton era segon: sis punts perduts més. La rematada ha arribat al Japó. Vettel havia sigut més ràpid divendres i, encara que Hamilton va ser insuperable en 'quali', l'alemany encara confiava en el seu ritme de carrera per guanyar l'anglès sortint segon. Però un problema en l'encesa del Ferrari ha fet saltar totes les alarmes en les voltes d'arribada a la graella. Les primeres voltes de carrera han confirmat que el problema no s'havia solucionat. Vettel ha abandonat a la primera volta i ha deixat el camí expedit a Hamilton cap a la victòria i el quart títol.

Hamilton només ha tingut algunes dificultats en les dues últimes voltes, amb vibracions estranyes al motor i davant l'empenta final de l'holandès Max Verstappen (Red Bull-Renault). L'anglès ha vist com se li refredaven els pneumàtics amb l'últim cotxe de seguretat virtual, mentre Verstappen els mantenia en temperatura. L'atac de Verstappen ha agafat Fernando Alonso i Felipe Massa enmig com a doblats, fet que ha augmentat la polèmica d'una carrera que ha tornat a veure Daniel Ricciardo al 'caixó'. L'australià ha perdut les seves opcions amb una mala sortida, però s'ha refet amb una carrera impecable. “És un dia fantàstic. Max ha fet una carrera excel·lent i no ha sigut fàcil per a nosaltres. Els Red Bull eren molt ràpids, ha estat molt a prop al darrere. Amb l'últim cotxe virtual tenia els pneumàtics freds, ha sigut difícil, però ho he pogut controlar”, ha explicat Hamilton des del podi. “El ritme era prometedor, he intentat la victòria, ho he donat tot en les últimes voltes, però no ha pogut ser. L'important és que el cotxe és cada vegada més competitiu i encara queden quatre carreres”, ha afegit Verstappen.

"Ha sigut un gran triomf, enorme. Verstappel ha fet una gran carrera i l'he tingut enganxat tota l'estona. El meu equip ha treballat de meravella tot l'any".

Lewis Hamilton

Tricampió del món de F-1 i pilot de Mercedes

Notícies relacionades

Alonso ha lluitat fins a l'última volta per entrar als punts. Arrencava últim a la graella, però s'ha disputat amb Massa la desena plaça fins a l'últim revolt, i ha finalitzat al davant de Stoffel Vandoorme, que arrencava desè a la graella. “M'ha faltat una mica més de sort. Quan estava a punt d'avançar Massa, ha sortit el cotxe de seguretat virtual, i quan se n'ha anat han arribat els líders per doblar-nos… Però hem passat del 20 a l'11 i això és una bona remuntada”, ha explicat el bicampió del món.

Carlos Sainz, per la seva banda, s'ha acomiadat de Toro Rosso amb un abandonament. Una punxada li ha fet perdre el control del cotxe a la primera volta. “S'ha d'analitzar encara. De totes maneres sabíem que havíem d'arriscar sortint des de tan enrere, i no hi ha gaires més explicacions. Volia acomiadar-me amb una altra actuació”, ha relatat Sainz. El madrileny ja conduirà per a Renault en la pròxima carrera dels Estats Units.