LA INCERTESA DE LA F-1

La F-1 vol retenir Honda però no sap com

Al gran negoci dels monoplaces li interessa un McLaren fort, poderós, però els japonesos no són capaços de fer un bon motor

Fernando Alonso i Carlos Sainz segueixen atentament les negociacions que es fan aquest cap de setmana, a Monza, per conèixer el seu futur

eprozas39812299 vxh06  francorchamps  belgium   26 08 2017   spanish formula170829130104

eprozas39812299 vxh06 francorchamps belgium 26 08 2017 spanish formula170829130104 / VALDRIN XHEMAJ

2
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

McLaren vol deixar Honda per anar-se’n amb Renault, però no té diners per al canvi. Els amos de la F-1 no es poden permetre que Honda se’n vagi, però necessiten potenciar un històric com McLaren. Renault només podria motoritzar McLaren si deixa Toro Rosso, però a Honda no li interessa motoritzar Toro Rosso. A Fernando Alonso li agradaria motoritzar-se amb Renault, i a Carlos Sainz, amb Honda, perquè així podria anar-se’n a Renault… Sí, exacte, resulta una trama d’embolics, d’interessos i traïcions amb el pàdoc de Monza entre rotlles, trobades dels representants d’un equip al pavelló d’un altre, reunions d’amagat, missatges de telèfon. El galimaties és tan gran que Ross Brawn, l’enginyer més llorejat, el que ara mana a la F-1 per a assumptes tècnics, s’ha erigit en mediador.

Alonso tan aviat diu que segueix confiant en McLaren i Honda com que té ofertes guanyadores per a l'any que ve

Diuen els enginyers que qualsevol acord ha de sortir d’aquest cap de setmana. «Pots canviar el proveïdor de motors en un espai de temps de 12 setmanes, però si vols construir un cotxe pensant en la unitat de potència, has de començar al mes de setembre com a molt tard», deixa caure el francès Éric Boullier, director esportiu de McLaren. Un representant de McLaren va viatjar a començaments de setmana al Japó per negociar la sortida d’Honda. La firma nipona ha respost enviant a Monza el seu mànager general esportiu, Mashashi Yamamoto, el mateix que fa un mes va dir contundent: «Honda es queda a la F-1 i ho farà amb l’equip McLaren, ja que tenim un contracte i millorarem».

Notícies relacionades

El problema d’Honda és que després de tres anys de fracassos, és difícil creure’ls quan parlen de progressos. En aquells rotlles de Monza, a la part del darrere dels 'hospitalitis', es pregunta ¿i Mario Illien? ¿Què diu el guru dels motors a qui McLaren va enviar a Honda Japó? «Diu que li pregunten poca cosa, que no sap ben bé si volen que hi sigui, que els 'japos' segueixen a la seva». Yamamoto arribarà avui a Monza sabent que han fracassat durant tres anys, però són el suport econòmic de McLaren (aporten els motors gratis i 100 milions d’euros), un equip que ha deixat d’ingressar molts diners per la seva mala classificació dels últims anys i la fugida de patrocinadors.

El somni de Carlos Sainz és Renault

A McLaren intenten convèncer Honda perquè trenqui el seu compromís sense indemnització (es parla de 200 milions) i per a això li ofereixen la possibilitat d’equipar Toro Rosso. D’aquesta manera, Honda es quedaria a la F-1, i Renault tindria un equip menys al qual proveir, i compliria la quota de tres amb McLaren, Red Bull i el mateix equip de Renault. Així que ahir se succeïen les reunions entre els representants de Renault, els de McLaren, els de Red Bull-Toro Rosso i amb ells, Ross Brawn, l’home que ara dirigeix la part tècnica per a la FOM, els propietaris de la F-1. I Carlos Sainz, el dia del seu 23 aniversari, atent als moviments, imaginant que Toro Rosso deixa que se’n vagi a Renault on l’esperen des de fa un any.

“Alonso no ens ha donat cap ultimàtum. Fernando l'únic que vol saber és si tindrem o no un cotxe guanyador el 2018. Fa tres anys que no obtenim resultats i la nostra obligació és revertir la situació”

Zak Brawn

CEO de l'escuderia McLaren-Honda