MUNDIAL DE F-1

McLaren s'afarta d'Honda

L'equip de Woking ha iniciat converses per canviar aquest mateix any a motors Mercedes

eprozas37618963 gra341  montmel   barcelona   10 03 2017   el piloto espa ol170316174759

eprozas37618963 gra341 montmel barcelona 10 03 2017 el piloto espa ol170316174759 / Toni Albir

2
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

McLaren vol trencar amb Honda ja, com més aviat millor. Quan falta poc més d’una setmana perquè comenci el mundial de F-1 al circuit d’Albert Park (Austràlia), tot ha saltat pels aires. El desastrós rendiment dels propulsors japonesos en els tests de Montmeló ha esgotat la paciència de l’escuderia de Woking (GB) quan s’inicia el tercer any de col·laboració entre Honda i McLaren. Fart de tant fiasco, Fernando Alonso ho deixava caure en la seva última roda de premsa: «Tots estem preparats per al primer gran premi, tots, menys Honda», va dir el bicampió abans de plantejar un desafiament al seu equip: «És necessari que l’equip prengui decisions al més alt nivell en poques setmanes».

QÜESTIÓ DE 100 MILIONS 

Fernando Alonso

pilot de mclaren-honda

"Tots estem preparats per al primer gran premi, a Austràlia; tots, menys Honda"

L’opció per al canvi són els motors que Mercedes tenia reservats per a l’escuderia Manor, que, finalment, ha desaparegut de la graella d’aquest any. La negociació entre McLaren i la fàbrica Mercedes no és senzilla. A més de subministrar els motors, Honda aporta 100 milions d’euros a McLaren, una quantitat important en un pressupost molt minvat els últims anys. McLaren figura a la cua del repartiment d’ingressos que la FOM realitza entre els equips en funció dels resultats dels últims anys, i la falta d’un patrocinador principal sobre el nou color taronja del cotxe tampoc és una bona notícia per a la seva comptabilitat. 

A L'ENEMIC, NI AIGUA

Notícies relacionades

Però Mansour Ojjeh, l’accionista principal, sembla disposat a injectar aquests 100 milions d’euros que deixaria de pagar Honda. El magnat sirià és ara per ara l’home fort dins de McLaren després d’haver acomiadat com a director Ron Dennis, l’home que va confiar en la fàbrica Honda. I ara l’escull principal, a més de la resolució del farragós contracte amb Honda, és que els caps de Mercedes F-1, Toto Wolff i Niki Lauda, no estan d’acord a subministrar motors a McLaren, una postura que ja van adoptar davant de Red Bull l’any passat. Wolff i Lauda temen que qualsevol escuderia puntera els guanyi si equipen els seus mateixos i fabulosos motors. Per això van ser ells els que van filtrar les negociacions de McLaren amb Mercedes, en teoria amb l’objectiu de dinamitar l’operació en les pròximes hores.

McLaren es limita a reconèixer que hi ha problemes i que treballen en altres vies: «Les proves d’hivern han sigut desafiadores i decebedors. Estem treballant amb Honda per resoldre les carències i deficiències. Juntament amb Honda estem considerant altres opcions, però no comentarem l’especulació dels mitjans de comunicació», exposa un portaveu de McLaren. Mentrestant, Alonso es presentarà a Albert Park la setmana que ve amb un motor que no ha pogut completar més de 15 voltes seguides i el rendiment del qual l’enfonsa a la cua de la graella.