Fernando Alonso negocia amb Mercedes per substituir Nico Rosberg

Mercedes sondeja l'espanyol, Verstappen i Ricciardo per heretar el volant del campió

alsoler35809961 mclaren honda s spanish driver fernando alonso attends a pre161006115408

alsoler35809961 mclaren honda s spanish driver fernando alonso attends a pre161006115408 / YUYA SHINO

3
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ

Pilots i mànagers de l’actual graella de F-1 han posat a carregar els telèfons mòbils perquè la sorprenent retirada de Nico Rosberg ha deixat vacant el volant més atractiu, el del cotxe campió en les tres últimes temporades, i el més ben preparat per guanyar també el 2017. Fernando Alonso i el seu mànager, Luis García Abad, estan en converses amb la cúpula de Mercedes des de dimecres a la nit, quan Toto Wolff els va trucar, però no és l’únic en el ventall de candidats que contemplen el cap de Mercedes i el seu amic Niki Lauda. Max Verstappen és el gran rival d’Alonso en la lluita per aquest volant, però ell no és l’únic. Daniel Ricciardo i els dos joves pilots de Mercedes, Pascal Welein i Esteban Ocón, són altres opcions que sonen amb força.

«Crec que el primer en l’agenda era donar a Nico l’oportunitat de fer saber a tothom que es retirava. Ara hem de considerar totes les opcions, i serà molt dur. Començarem a buscar dilluns», assegura Wolff, que ja ha mantingut unes quantes converses amb Alonso. «Serà un procés estructurat molt racionalment. Pensarem junts, Niki i jo ja hem tingut converses aquests dos dies, i després, dilluns, anirem a Brackley i ens asseurem amb els enginyers i, amb sort, trobarem algú que es pugui calçar aquestes botes tan grans», afegeix el cap.

«Alonso és una opció si Rosberg no renova», va dir Wolff al GP d’Espanya, abans que l’embolic amb Lewis Hamilton –va amenaçar de no pilotar en la carrera següent–  ajustés la renovació de Rosberg per dos anys, després d’aquell xoc entre els dos Mercedes –i la posterior bronca interna– al Circuit de Catalunya.

TOTHOM MIRA A ALONSO

No era la primera vegada que Wolff havia parlat amb Alonso del futur. Al GP de Singapur del 2014, van sorgir les primeres converses quan Alonso va decidir deixar Ferrari. Finalment no van cristal·litzar i Alonso se’n va anar a McLaren amb un contracte milionari que l’asturià pot trencar quan vulgui sense problemes.

Molts dels candidats i els caps d’equip van coincidir ahir a Viena, en la gala de la FIA. També hi era Bernie Ecclestone, el que talla el bacallà en la F-1. «És possible, sí, que Alonso reemplaci Rosberg, ja que hi ha nous caps a McLaren», va valorar l’octogenari patró de la F-1 que descarta Sebastian Vettel, tetracampió del món, i alemany. «No crec que Seb vulgui estar amb Lewis», va sentenciar Ecclestone, que és, sens dubte, el millor informat del pàdoc.

Mentre que Wolff prefereix Alonso, Lauda no ho té tan clar, i prefereix Verstappen, malgrat que a Mercedes ja saben que Red Bull no el deixarà anar, no pas sense una forta indemnització que alguns mànagers de la F-1 xifren al voltant dels 20 milions d’euros. Red Bull el va lligar especialment quan el va pujar de Toro Rosso al primer equip al Gran Premi d’Espanya. A Red Bull no volien portar-lo a la fama, fer aquesta gran aposta, sense lligar-lo molt bé contractualment. En aquest sentit, Ricciardo té unes clàusules més laxes. I, en el seu cas, el preu de rescissió seria més baix.

I, AL FONS, CARLOS SAINZ

Carlos Sainz, mentrestant, s’hi frega les mans amb aquests moviments. Si Mercedes s’emporta Verstappen o Ricciardo, saltaria al primer equip de Red Bull. Si fitxen Alonso, s’obre una porta a McLaren. El pitjor per Carletes és l’opció de Werlein i Ocón, els dos joves del programa de Mercedes, que van debutar a F-1 en la recentment acabada temporada 2016.

Notícies relacionades

Hamilton, que va acomiadar Rosberg a l’estil Hamilton («no m’estranya que se’n vagi, ha guanyat, per primera vegada, en 18 anys»), ja s’ensuma l’arribada d’Alonso. «Simplement, sempre he demanat els mateixos drets. Sempre que siguem tractats de forma justa, tant és qui tinguis al costat», va explicar en la gala de la FIA.

Qui pugi a aquest cotxe té garantides un munt de victòries l’any que ve i, sí, la possibilitat de ser campió del món.