LA CRISI DE YAMAHA MOTOGP
Rossi turmenta Viñales i ara culpa Yamaha de les seves derrotes en MotoGP
El 'Doctor', de 38 anys, que no guanya un títol mundial des de fa set anys, sospita que aquest any tampoc podrà aconseguir el desè de la seva carrera
L'ídol italià ha fet construir un nou xassís i ha arrossegat cap a la confusió Viñales, que ha perdut el liderat del Mundial
rozas39695845 brno rep blica checa 6 agosto 2017 valentino rossi explic170815020527
No sembla tampoc que hagi de ser aquest l'any quan el mític Valentino Rossi (Yamaha, 38 anys, 359 grans premis, 115 victòries, 64 'poles positions' i 225 podis) trenqui la ratxa de set anys seguits sense aconseguir el títol mundial de MotoGP, que se li resisteix des del 2009. "És evident que no és gaire intel·ligent pensar en el títol si arribem setens a la meta", va dir el ‘Doctor’, diumenge passat, després de ser fins i tot superat, per tercera vegada aquesta temporada (Jerez, Barcelona i Àustria), pel pilot francès Johan Zarco, amb la Yamaha ‘satèl·lit’ de l'any passat de l'equip Tech3.
Tota la culpa és de Yamaha, segons Rossi
Però la història de Rossi, que es prolongarà, segur, algun any més malgrat que el seu contracte actual amb l'equip Movistar Yamaha s'acaba, igual que el de la resta de ‘magnífics’, a finals de l'any que ve, comença fent tornar boig el seu company d'equip, el català Maverick Viñales, que va protagonitzar una pretemporada brutal, única, i un inici de Mundial espectacular, triomfant en gran a Qatar i l'Argentina, i, immediatament, fent embogir també els enginyers de Yamaha, demanant-los un nou xassís, contra l'opinió de ‘MVK’, noves suspensions de carboni i altres millores, totes destinades a millorar el seu pilotatge i resultats, mai els del seu company d'equip. És a dir, després de la guerra psicològica amb el seu company de box, ja tradicional en Rossi, ara ha passat a assenyalar la marca dels diapasons com la gran culpable que ell, una vegada més, no pugui ni tan sols acariciar el seu desè títol.
“S'ha de treballar fort mecànicament i electrònicament. La solució ha de venir del Japó. Nosaltres, amb el que tenim, no hi podem fer més, és impossible”
Pilot de Movistar Yamaha i nou vegades campió del món
La moto que anava de meravella, com una seda, triomfadora total en mans de Viñales, ja no existeix. Rossi, amb els seus suggeriments, peticions i ordres, l'ha transformat en una màquina que no guanya i, sobretot, amb moltíssims problemes d'acceleració, velocitat punta i adherència. Viñales, nou a la plaça, s'ha deixat arrossegar pel poder del ‘Doctor’, va acceptar canviar el seu xassís quan guanyava amb el primer que li va donar Yamaha aquest any i ara ja no sap què va bé, què va malament, quin és el camí i a quins canvis més recórrer perquè la seva M1 torni a ser la màquina que li va donar ales a Qatar i l'Argentina, i el va convertir, de sobte, en el gran favorit al títol. Ja no ho és (està a 24 punts de Marc Márquez, gairebé una carrera), com tampoc ho és Rossi, a 33 punts del ‘nen de Cervera’.
Viñales comença a estar desesperat
Viñales, que, ara sí, assegura que s'ha de deixar de manejar dos xassissos, centrar-se en un i buscar el millor per ser ràpid, assenyala que “quan a Àustria anava darrere de Zarco, vaig veure que ell accelerava molt i més bé que jo. No crec que sigui problema de les gomes sinó de la nostra posada a punt. És clar que alguna cosa fem malament nosaltres. Jo també em faig la mateixa pregunta: ‘¿Com ens poden guanyar les Tech3?’. De totes maneres, va acabar a set segons de la victòria, així que Zarco tampoc és la nostra referència. Així no es pot lluitar per un Mundial, fent el sisè”.
“Jo també em pregunto com ens pot guanyar algú amb la nostra Yamaha de l'any passat. No crec que sigui cosa de les rodes, alguna cosa no estem fent bé”
Pilot de Movistar Yamaha
Viñales i Rossi van reconèixer al circuit de Spielberg (Àustria) que han hagut de reduir la potència de la seva Yamaha per guanyar una mica més de tracció a la roda del darrere, i han hagut d'arriscar molt més a les frenades per recuperar el que perden en acceleració i velocitat punta. “En les condicions en què estem, és impossible lluitar per la victòria i molt, molt, difícil el podi”, va reconèixer Rossi, que, “sense ànim de ser ofensiu, no”, va recordar que ell va travessar la meta només 9 segons abans que el francès Loris Baz “que pilota ¡una Ducati del 2015!”.
El ‘Doctor’ va enviar, abans d'acomiadar-se del Red Bull Ring, un missatge molt clar a la seva fàbrica. “Hem de treballar fort mecànicament i electrònicament. La solució només pot arribar del Japó, dels nostres enginyers del Japó, de la nostra fàbrica, perquè nosaltres, més del que fem amb el que tenim és impossible”.
-
- Salut pública Els metges avisen de l’expansió de la tinya entre els joves
- Al metatars Què és el neuroma de Morton, la malaltia que pateix Letizia: símptomes i causes
- MEDI AMBIENT La Guàrdia Civil ratifica que les dades de la incineradora del Besòs són "incoherents"
- Perfil Yin Tongyue: L’empresari que va confiar en Barcelona per entrar a Europa
- Menús del dia Menja per menys de 9 euros a Barcelona
- Resultats Bankinter va guanyar 201 milions d’euros fins al març, un 9% més
- Morositat Les pimes volen accelerar la normativa europea contra la morositat
- Sector financer El Banc d’Espanya no suavitzarà la concessió de crèdit "en cap cas"
- Frau fiscal La Hisenda catalana fa aflorar 12 milions per 27 canvis ficticis de domicili