Anar al contingut

PROBLEMES EN EL GP D'ÀUSTRIA

Els pilots de MotoGP es neguen a córrer a Spielberg si plou

La caiguda múltiple de Moto2 d'ahir va demostrar la perillositat de la pista mullada per culpa de la goma acumulada dels cotxes

Emilio Pérez de Rozas

rozas39644441 movistar yamaha motogp s italian rider valentino rossi prepa170812091323

JURE MAKOVEC

Una bona part dels pilots de MotoGP que van assistir ahir a l'habitual reunió de la Comissió de Seguretat, que se celebra cada divendres de gran premi a les oficines de la companyia Dorna, organitzadora del Mundial de motociclisme, van mostrar, amb fermesa, que no pensen córrer diumenge al preciós Red Bull Ring, de Spielberg, si plou. "Ja sabem tots que la paraula del pilot és important, però no decisiva, però estem fermament disposats a no córrer perquè la pista es converteix, en determinats punts, en un autèntic mirall, en un relliscós vidre, així que cauen quatre gotes, per culpa de la molta goma acumulada per les frenades de les carreres de cotxes que se celebren, al llarg de l'any, en aquest traçat", va assenyalar a EL PERIÓDICO un dels pilots punters del campionat de la categoria 'reina'.

Els pilots temen caure per l'acumulació de goma que hi ha a molts punts de la pista per culpa de les carreres de cotxes que es corren en aquest traçat

La reunió, que també va servir perquè cada pilot expressés el seu punt de vista sobre les solucions a prendre perquè no es tornin a produir accidents com el que van tenir, sense voler, Aleix Espargaró (Aprilia) i Andrea Iannone (Suzuki) quan van xocar en el canvi de moto, en el 'flag to flag', al GP de Brno, va tenir com a punt fort la negativa dels pilots de MotoGP a córrer, a Àustria, si plou. Evidentment, la decisió està en mans de la direcció de carrera, en cas que la pluja, que no amenaça ni avui ni demà el gran premi, acabi caient i ho faci amb força.

La multitudinària caiguda en els assajos de Moto2

Hi va haver dos detalls que van moure els pilots punters del Mundial a negar-se a córrer. El primer va ser la caiguda multitudinària que hi va haver ahir, en els entrenaments de la tarda de Moto2, on molts pilots, entre ells el català Àlex Márquez, van rodar per terra després de la frenada en una de les rectes, on, en efecte, es va acabar descobrint que hi havia molta goma acumulada, gens perillosa quan la pista està seca, però molt, molt, relliscosa quan es mulla. I el segon detall, que va espantar el grup de 'magnífics' que s'estan jugant el títol gran, és que el mateix Loris Capirossi, excampió del món i un dels responsables de la Comissió de Seguretat, va assegurar que ell mateix, en unes voltes que va fer amb una KTM dijous plovent, va forçar la frenada en diversos punts del circuit i, en efecte, va córrer perill de caure. Aquesta opinió va ser definitiva perquè una part important dels pilots presents a la reunió suggerissin que se suspengués el gran premi en cas de pluja.

Els grans premis de 'flag to flag' seguiran existint i es busca una fórmula per guanyar seguretat al carrer dels tallers en el moment de canviar de moto

Respecte als suggeriments per millorar el procediment al carrer de boxs en el moment de canviar de moto en les carreres 'flag to flag', van ser diverses les opinions que es van expressar, algunes ja conegudes, com el suggeriment de Marc Márquez que s'afegeixi un mecànic més amb la famosa (i ja gairebé desapareguda) 'piruleta', el cartell de frenar i arrencar que aquest mecànic de més col·locaria davant la mirada del seu pilot. El que sí que sembla definitiu és que es reduirà la velocitat en aquesta zona de 60 a 40 quilòmetres per hora. Més difícil, per no dir que impossible d'aplicar, és la petició de Dani Pedrosa que s'intercali un box, un equip, de Moto2 entre els tallers de MotoGP per crear més espai per poder fer l'operació. "Aquesta proposta, que és molt intel·ligent, no la podem desenvolupar perquè no tots els circuits són tan grans com aquest i és impossible portar-la a terme en tots els traçats que correm", va assenyalar una altra font.

La Comissió de Seguretat va quedar encarregada d'estudiar una fórmula per millorar el trànsit a les carreres 'bandera a bandera' i tot sembla indicar que, contràriament al que passa ara, la prioritat en la sortida del box, una vegada canviada la moto, serà per a qui torna a la pista. "Té la seva lògica -va afegir una tercera font- que així sigui, ja que s'entén que el que surt, el que acaba de canviar de moto, va davant teu a la carrera i té dret a tornar a la pista abans que el que entra a canviar de moto".

Temes: Pluges

0 Comentaris