Anar al contingut

Col·labora:

Per la salut de la metròpolis

Antoni Poveda

La contaminació atmosfèrica i les seves greus conseqüències proven que és necessari un canvi d’hàbits en la mobilitat diària. Ja no hi ha marxa enrere. I les administracions públiques hem de donar exemple i liderar aquest canvi. Necessitem una mobilitat més sostenible que repercuteixi en el benefici de la nostra salut. El vehicle elèctric, amb zero emissions, té una funció estratègica. Així ho hem estès des del principi, i per això hem situat aquesta tecnologia neta com una de les peces clau -però no l’única- del puzle que configura la nova mobilitat metropolitana. 

Tenint en compte que Barcelona és una de les ciutats europees amb més motos per habitant, i que la moto representa el 24,2% dels vehicles metropolitans, hem de posar en el punt de mira aquest gran protagonista de l’asfalt. No podem centrar-nos només en les quatre rodes. Hem d’anar a totes. Per impulsar aquesta transició i introduir la mobilitat elèctrica en el dia a dia dels treballadors i dels ciutadans, la renovació de les flotes municipals és clau. És necessari començar per la substitució en els nostres ajuntaments dels cotxes i motos de combustió per vehicles elèctrics o bicicletes. Per facilitar el canvi, des de l’AMB impulsem acords publicoprivats, com els aconseguits amb Scutum Torrot, per cedir temporalment motos elèctriques per a les flotes públiques. I aquest estiu facilitarem als consistoris una subvenció per a l’adquisició d’'e-motos'. 

Vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda

0 Comentaris
cargando