Anar al contingut

Col·labora:

CIRCULACIÓ SOSTENIBLE

Impuls a la moto elèctrica

L'AMB promou l'electromobilitat als municipis

Anna Rocasalva

Les xifres de venda del sector de la moto elèctrica a nivell estatal han crescut un 119,67% respecte a l’any 2015, segons l’Associació Empresarial per al Desenvolupament i Impuls del Vehicle Elèctric (AEDIVE). Els últims anys, l’electromobilitat està guanyant terreny en el territori metropolità. I és que, entre els principals compradors i usuaris d’aquesta classe  de vehicles hi ha els serveis municipals dels ajuntaments i les administracions públiques, així com les empreses de repartiment a domicili.

 "Amb el projecte de mobilitat elèctrica de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, volem canviar els hàbits de mobilitat dels ciutadans", explica el responsable de projectes de mobilitat sostenible de l’AMB, Rossend Bosch. L’objectiu final és la necessitat urgent de millorar la qualitat de la metròpolis en l’àmbit del medi ambient, la contaminació acústica i l’alliberament d’espais ocupats per vehicles.

ACORD PUBLICOPRIVAT

Amb l’objectiu de promoure i implantar una mobilitat neta i reduir la contaminació atmosfèrica provocada pel trànsit rodat, l’Àrea Metropolitana de Barcelona ha firmat un acord publicoprivat per impulsar l’ús de motos elèctriques en les flotes públiques dels ajuntaments metropolitans. Fruit d’aquest acord, les empreses Scutum i Torrot han cedit a l’AMB un total de sis motos elèctriques perquè els municipis metropolitans que ho sol·licitin puguin provar aquests vehicles 100% elèctrics en els seus desplaçaments institucionals.

Són dues motos per a ús policial i una per a serveis municipals del model Muvi, en el cas de l’empresa Torrot; i dues motos estàndards i una de policial del model Silence S02 de Scutum. Aquest últim model ja s’ha provat als ajuntaments de Sant Feliu de Llobregat, Corbera i Esplugues. "Volem anar substituint els vehicles de combustió per motocicletes elèctriques, o fins i tot per bicicletes per als treballadors de l’ajuntament", informa Carlos García, tècnic de Mobilitat del municipi de Sant Feliu de Llobregat. 

Aquestes motos elèctriques equivalen a una motocicleta de 125 de cilindrada i es poden conduir amb el permís B de cotxe. "Tenen una autonomia de 100 km i estan limitades a 80 km per hora, però la valoració ha sigut molt positiva", afirma el tècnic de medi ambient de Sant Feliu de Llobregat, Yago Vázquez.

SUBVENCIONS

L’organisme metropolità té previst obrir ben aviat una línia de subvencions per a l’adquisició de motos elèctriques per als ajuntaments, amb l’objectiu de continuar impulsant la mobilitat neta d’emissions i la circulació sostenible.

"L’AMB subvencionarà el 50% del preu de les motos elèctriques. Una pot costar uns 6.000 euros. Tot i que aquesta xifra és aproximada -explica Rossend Bosch-. La convocatòria, amb les xifres exactes de la subvenció sortirà a finals d’aquest juliol però hi haurà un límit  de pressupost per a cada ajuntament".

Aquesta nova iniciativa segueix i complementa les subvencions que fins ara l’Àrea Metropolitana de Barcelona havia destinat als ajuntaments metropolitans per a la compra de cotxes elèctrics. Gràcies a la subvenció, els municipis han adquirit fins ara 20 vehicles, amb una inversió per part de l’ens metropolità de 200.000 euros.

ELECTROLINERES

L’electromobilitat exigeix noves estructures de recàrrega. En aquest sentit, l’AMB treballa en la implantació d’una xarxa d’electrolineres perquè "l’objectiu final és que cada municipi tingui com a mínim un punt de recàrrega", explica Bosch. Actualment, la xarxa de recàrrega per a vehicles elèctrics està en marxa a Gavà, el Prat de Llobregat, Cornellà i Sant Joan Despí. Molt aviat l’AMB implantarà electrolineres a Montcada i Reixac, Badalona, Sant Cugat, Barberà del Vallès, l’Hospitalet de Llobregat i Pallejà. Des de la seva implantació, les electrolineres han distribuït 132.000 kw/h, que equivalen a 940.000 km nets d’emissions.

0 Comentaris
cargando