Anar al contingut

Col·labora:

Territori adjudica el projecte de carril bus i via ciclista a la C-245, al Baix Llobregat

L'actuació comportarà una inversió estimada de 20 milions d'euros i serà cofinançada per la Generalitat i el món local, liderat per l'AMB

Millorarà la integració urbana i la mobilitat en un corredor molt transitat que connecta Cornellà, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels

EL PERIÓDICO / BARCELONA

v-3-viladecans mid

periodico

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha adjudicat per 531.000 euros, d'acord amb l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), la redacció del projecte constructiu d'integració urbana i millora de la mobilitat de la C-245, al Baix Llobregat.

Aquesta actuació millorarà la integració urbana d'aquesta via i consisteix en la construcció d'un carril bus i un carril bici al traçat de la C-245 que unirà cinc municipis: Cornellà de Llobregat, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels, on viuen, en total, més de 350.000 persones.

L'obra té una inversió estimada en 20 milions d'euros, que finançaran a parts iguals la Generalitat i el món local, liderat per l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). El termini de redacció del projecte és de 9 mesos de manera que la previsió és que les obres es puguin licitar l'any que ve.

PRIORITZAR EL TRANSPORT PÚBLIC

Segons el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, aquesta actuació s'emmarca a la política del Departament de prioritzar el transport públic en l'entorn metropolità "i com a mesura per millorar la qualitat de l'aire i lluitar contra el Canvi Climàtic".

Font ha destacat que amb aquest projecte "permetem que el transport públic guanyi en velocitat comercial i sigui més competitiu". El secretari també ha posat en valor la col·laboració amb l'AMB, que ha permès "reduir costos i fer viable el projecte".

"Amb aquesta adjudicació, que celebrem des de l'AMB, estem molt més a prop de millorar el transport públic i la qualitat de vida dels ciutadans que viuen o treballen en aquest eix. A més, la implementació del carril bici aportarà seguretat i farà augmentar el trànsit en bicicleta ", va exposar el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda.

"En conjunt, el projecte se suma al nostre objectiu de fomentar els desplaçaments sostenibles i lluitar contra la contaminació atmosfèrica", va afegir.

EIX VERTEBRADOR 

La carretera C-245, paral·lela a la C-32, és un dels eixos vertebradors del Baix Llobregat, ​ja que permet la connexió de cinc municipis de la comarca amb Barcelona.  

De trànsit intens, aquest corredor de la C-245 suporta uns 35.000 viatgers en autobús cada dia i en algun tram, s'arriben a registrar més de 600 circulacions d'autobusos diàries, amb més de 40 en hora punta.

El nou carril bus permetrà augmentar fins a un 25% la velocitat comercial als trams urbans, així com guanyar seguretat del trànsit i fiabilitat dels serveis de transport públic.

L'actuació abarca una longitud de 15 quilòmetres i els nous carrils es formaran a partir de l'ampliació de la carretera existent, en alguns trams i, en d'altres, mitjançant la reconfiguració de la calçada actual, la senyalització horitzontal o la instal·lació d'elements d'abalisament com a separadors.

Actualment, la C-245 presenta característiques molt diferenciades al llarg del seu recorregut, amb seccions d'ample variable i configuracions particulars segons els àmbits que travessa. Aquesta via compta amb alguns trams de via ciclista, als quals ara es donarà continuïtat.

BUS RÀPID TRÀNSIT 

Gràcies a la posada en marxa d'aquest projecte, l'AMB podrà implantar en aquest tram de l'eix viari una nova línia d'autobús d'altes prestacions i ocupació, conegut internacionalment com a Bus Ràpid Trànsit (BRT), que permetrà un 30% més d'ocupació que els actuals i una càrrega / descàrrega de passatgers més ràpida.

L'AMB ha previst una flota de 10 autobusos BRT híbrids, amb una freqüència de pas de 10 minuts. Tenint en compte que la inversió per vehicle és de 480.000 €, la inversió total al parc mòbil suposarà 4,8 milions d'euros.

0 Comentaris
cargando