Anar al contingut

ANIMAL TELEVISIU

Leticia Sabater: musa de 'haters'

Juan Fernández

zentauroepp38087392 television programa supervivientes en la imagen leticia s170615181342

periodico

La tele és un planter inesgotable de productes que causen atracció al mateix temps que repel·leixen. És impossible mantenir al dia la llista de programes i personatges que al matí són objecte de sever repudi a les columnes de televisió dels diaris i als sondejos sociològics a peu de carrer, i a la nit fan cremar els audímetres. En aquest univers vacu i fugaç que obté or del tic compulsiu del zàping i del plaer culpable del teleespectador, Leticia Sabater ocupa un tron destacat.

Des dels seus inicis, el pas de la barcelonina per la petita pantalla ha estat ple de moments que formen part de la memòria catòdica de l'espectador a l'hora que són recordats amb vergonya, ja sigui postulant-se com a impossible fada padrina del públic infantil, o venent-se com a deïtat sexi per a paladars masculins sense complexos. Que acabin d'expulsar-la del plató de Supervivientes per organitzar un sidral davant de les càmeres forma part del seu know how i de la seva pròpia empremta personal. Es tracta, com va deixar dit Lola Flores, «que parlin de tu, encara que sigui bé».

UNA 'PEINETA'

Diumenge passat, mentre la musa de la Salchipapa era convidada a abandonar les dependències de Tele 5 després d'insultar una companya de 'reality' i fer-li una 'peineta' a la presentadora del concurs, la cadena de Mediaset aconseguia imantar les mirades de tres milions de teleespectadors i la gala de Supervivientes s'erigia en l'espai més vist de la jornada. Negoci rodó per al canal i per a la mateixa Sabater, que aquests dies està promocionant el seu hit musical de l'estiu, de nom 'Toma pepinazo' i amb versos d'un lirisme a l'altura de: 'Siete gintonitos, dos tequilas y un buen pedo / Pa demostrarte que ya no eres el que quiero / Toma pepinazo, toma pepinazo'.

Leticia Sabater, que dimecres que ve farà 51 anys, ha aconseguit muntar una indústria a partir de la complicitat que genera entre els seus fans i, sobretot, de l'odi que provoca entre els seus haters. El primer plató que va trepitjar en la vida va ser el de l'Un, dos, tres, i a finals dels 80 va arribar a ser noia Hermida, però ja ha perdut de la memòria l'últim dia que es va prendre a si mateixa seriosament, si és que aquesta circumstància va tenir lloc en algun moment. Més aviat al contrari, la seva trajectòria és el relat d'un continu test d'estrès del seu propi sentit del ridícul que, com a mínim fins ara, sempre li ha donat negatuo.

LA FAMOSA PERFECTA

A aquestes altures, sembla haver quedat clar que no hi ha res que Leticia Sabater no estigui disposada a fer per sortir en els papers o lluir a les pantalles. El mateix val per ser hostessa de la Vuelta Ciclista a Espanya que per vestir-se de princesa al gran Circ Alaska envoltada d'elefants. Es mou amb la mateixa desimboltura tant en una tertúlia de friquis com en un reality show -n'ha protagonitzat mitja dotzena-. És la famosa televisiva perfecta, la cara popular que tot productor de programes d'audiència massiva voldria tenir al seu plató: es deixa fer, no protesta, té desvergonyiment i entre el públic genera les mateixes ganes d'estrangular-la que d'adoptar-la.

Entre la simpatia i la vergonya aliena, Sabater fa 30 anys que viu del personatge que ha creat a imatge i semblança de si mateixa, encara que esculpit amb ajuda dels seus pitjors enemics, incloent-hi algun cirurgià plàstic.

Sovint la seva figura ha sigut tractada amb desdeny pels que han volgut prendre-se-la seriosament, però la mateixa Leticia Sabater ha demostrat que ofendre-la és més difícil que irritar un de Lepe, i sempre ha sabut ser la primera a riure's dels seus propis defectes. A vegades, fins i tot, no ha dubtat a donar pàbul a polèmiques de pega per alimentar el soroll i que el seu nom estigués a les converses. Com el fals enuig que va protagonitzar l'estiu passat a propòsit d'un tuit on criticaven el mal gust del seu vídeo de la 'Salchipapa'. Li van dir que només agradaria al seu club de fans de Kuala Lumpur. «Kuala Lumpur serà la teva puta mare»va contestar. En 10 minuts era trending topic.

Per als annals del màrquetingpersonal quedarà la història de la reconstrucció d'himen que es va fer el 2015 per recuperar la virginitat: la notícia va acabar formant part de la campanya de publicitat d'una firma d'apostes on line.

No va ser ella sinó una altra rossa que sí que es pren seriosament a si mateixa, Cristina Cifuentes, qui va confessar fa poc que fer-se la tonta era el seu truc infal·lible per triomfar. 

0 Comentaris
cargando