Guia per revendre els regals que odies

Una de cada tres persones rep aquests dies obsequis que detesta. Aquí oferim una guia per desembarassar-se'n

3
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

WALLAPOP

La reina de les compravendes ràpides

La més usada. Si hi ha una aplicació que està actualment de moda és Wallapop. En pocs anys la seva expansió a Espanya ha sigut meteòrica, i de raons no n'hi falten. És simple d'utilitzar, ràpida, gratuïta i la que més base d'usuaris té, per això és també on més oportunitats de compra / venda tindrem. El seu funcionament és molt senzill: per desfer-te dels regals que no vols, només cal obrir l''app', introduir nom, descripció i categoria, posar-hi preu i fer un parell de fotos des del mòbil mateix.

EBAY

Molt més que subhastes

La històrica. Parlar d'Ebay és parlar de subhastes, però aquest servei és ara molt més que un simple lloc de licitacions. Fa temps que la firma dels EUA va pivotar cap a un gran mercat global, on es poden trobar tota mena d'objectius nous i de segona mà. Qualsevol usuari pot publicar els seus articles, posar-hi preu fix o de subhasta, i que el seu anunci pugui ser trobat a tot el món. Això sí, en cas de venda Ebay es quedarà un percentatge del preu final.

TODOCOLECCIÓN

Llibres, còmics i antiguitats

La de col·leccionistes. Llibres, còmics, vinils, cedés, pel·lícules, ninots... Tot aquest tipus de productes té cabuda a Todocolección, una gran comunitat web (amb aplicació inclosa) que permet trobar objectes de gairebé qualsevol sèrie, títol o autor mínimament conegut. Al mateix temps, ofereix la possibilitat a qualsevol ciutadà de posar els seus productes a la venda, ampliant així les possibilitats de venda. És una bona opció per col·locar els regals i per netejar els armaris de casa.

VIBBO

Nou nom a la recerca de l'èxit

La que busca el seu lloc. Vibbo és el nom d'una altra de les aplicacions i portals d'internet més usats. De fet, és la nova marca de Segundamano, un històric servei que s'havia quedat enrere en desenvolupament tecnològic. Amb el redisseny i canvi de nom, la plataforma ha guanyat repercussió, encara que no al ritme de la competència. Mentrestant, manté una base fidel d'usuaris, i per aquest motiu publicar l'anunci en aquesta plataforma (gratis) també és una gran opció.

MILANUNCIOS

Simplicitat per a una gran comunitat

El tauler d'anuncis. Milanuncios és d'aquelles webs (amb 'app' pròpia) el disseny (molt simple) de la qual pot portar a equívocs. És una de les webs més visitades per comprar i vendre tota mena d'objectes, i precisament el seu èxit es deu a la senzillesa i disseny: és el clàssic tauler d'anuncis de tota la vida, sense grans canvis (aparents). Publicar-hi anuncis és molt fàcil, i també és gratis. La seva comunitat d'usuaris és molt àmplia, per aquest motiu s'ha de tenir en compte sí o sí.

LETGO

Públic objectiu més ampli

La que creix. Potser a molts no els sona, però Letgo és una de les 'apps' de compravenda que més triomfa en mercats com els Estats Units. Curiosament el seu origen és a Barcelona, des d'on es va llançar i on s'actualitza aquesta 'app' que funciona de la mateixa forma que Wallapop. A Espanya ha tingut menys èxit que la seva competidora verda, però Letgo triomfa en altres mercats, per aquest motiu si el que busquem és aconseguir una venda transfronterera i sense comissions, potser és una molt bona opció.

CHICFY

El gran armari d'internet

El mercat. Si del que ens volem desprendre és de roba, sabates i complements, l'aplicació que hem de tenir molt en compte és Chicfy. Ells mateixos es defineixen com 'el mercat de roba més gran d'Espanya', i aquesta frase fa honor al que podem trobar/vendre en aquesta pàgina. Amb una comunitat de 7 milions de registrats, és el lloc perfecte per pujar-hi peces i buscar compradors. Això sí, el portal s'emporta una comissió el 20% de preu de venda.

VESTIAIRE COLLECTIVE

Notícies relacionades

Moda de luxe des del mòbil

La més exclusiva. Per a aquells a qui els Reis Mags o el Pare Noel hagin tingut el detall de portar-los un article de luxe (bossa, peces de roba, rellotges, sabates) però no acabin d'estar-ne contents hi ha Vestiaire Collective, una gran comunitat 'on line' on posar anuncis amb productes de luxe de marques com Chanel, Rolex, Givenchy o Saint Laurent. Pujar-hi articles és una mica més complicat, però la comunitat de compradors és àmplia. L'aplicació s'emporta una bona comissió.