Anar al contingut

destins de luxe

Vivències úniques

Xavier Moret

El viatge de luxe no té por de la crisi. Encara més, ni l'ha notat. A jutjar per les informacions de les agències especialitzades, el luxe en els viatges va vent en popa. En tenim un exemple en la recent reunió de Traveller Made, celebrada a Montreux (Suïssa). Aquesta organització centrada en els viatges de luxe, que agrupa més de 500 agències de 48 països, creu que és un bon moment per al sector.

L'empresari parisenc Quentin Desurmont, fundador de Traveller Made el 2013, ho té clar: el mercat anirà a més, ja que el luxe ven. Compten per a això amb els Travel Designers, una etiqueta que defineix els agents que creen viatges a mida. «Els últims anys», assenyala Desurmont, «hem vist una eclosió dels creadors de moda i dels cuiners… Ha arribat el moment de descobrir els Luxury Travel Designers».

Per a Desurmont, els viatges de luxe tenen característiques definides: exclusius i experiencials, amb l'adrenalina en un nivell alt. Samantha Saret, de Ferrer & Saret, ho veu així: «El viatge de luxe podria definir-se com l'art de viatjar a llocs únics i viure experiències exclusives. La paraula luxe, aplicada al món dels viatges, inclou tant la idea de disfrutar d'una illa paradisíaca en un hotel amb majordom, com la de considerar-se un Robinson Crusoe en un entorn verge i solitari».

La percepció del luxe d'Ana Bru, de Bru & Bru, és aquesta: «Anar un pas més enllà del que es pot comprar amb diners. Prefereixo parlar d'exclusivitat. En els viatges, per a mi, luxe significa viure experiències úniques i irrepetibles que van més enllà del que és material».

El que busquen els viatges de luxe, en definitiva, és diferenciar-se dels viatges dels «altres», aconseguir experiències diferents en països poc habituals.

Però, ¿qui pot permetre's aquests viatges? A jutjar pel que es va exposar a Montreux, bastanta més gent de la que pensem. L'analista Madeleine Olivier, especialista en luxe de l'empresa Wealth X, ho explica així: «Al món hi ha 211.275 ultrarics, un 0,004% de la població mundial. Aquesta gent, que té com a mínim 30 milions de dòlars (27 milions d'euros), són els que busquen el luxe de l'exclusivitat i necessiten ser sorpresos. Busquen diferenciar-se, anar a llocs als quals els altres no han anat».

El viatge de luxe tenia fins ara un esquema clar: es tractava de volar en classe business o en primera i allotjar-se en hotels de 5 estrelles, però aquesta percepció està canviant. Nathalie Rémy, de McKinsey & Co., analitza així la irrupció dels rics que pertanyen a la generació mil·lennista, és a dir, els nascuts entre el 1980 i el 2000. «Són el 30% de la població mundial», apunta, «i alguns són molt rics a causa dels mercats digitals emergents. Ara hi ha uns 30.000 rics en aquest sector, i cal tenir-los molt en compte, ja que són els que marquen la tendència per a les següents generacions».

«Als mil·lennistes», afegeix, «els agraden els objectes tecnològics quotidians, els festivals de música, el pagament per mòbil i el que és casual. Ho volen tot immediatament i sempre estan connectats; han sigut educats en diversos països, parlen uns quants idiomes i viuen en un món multicultural. En ells té molta importància el jo i els agrada barrejar el luxe i el no luxe; o sigui, portar roba de marca i roba de segona mà; volar en low cost i anar a hotels de 5 estrelles».

A aquesta nova generació li agrada interactuar i sentir que el viatge que emprenguin serà exclusiu i personalitzat. Han de sentir-se únics, especials, diferents.

Els Travel Designers, els nous gurus del viatge de luxe, recomanen en general «llocs remots i noves experiències». Escolten el client amb atenció, exerceixen de psicòlegs i procuren elaborar un pla de viatge personalitzat basant-se en la seva pròpia experiència i en un coneixement a fons del destí.

0 Comentaris
cargando