Anar al contingut

Patrocina:

MOBILITAT SOSTENIBLE

En bici per la Gran Via i de la travessera de Gràcia a la Meridiana

L'objectiu de l'Ajuntament de Barcelona és "cosir la ciutat en bicicleta" a través d'eixos pedalables

El Periódico

171228 e nouscarrilsbici josepcarner 099-1024x683

periodico

Coincidint amb el final de l'any, els i les ciclistes a Barcelona disposen de 7,2 nous quilòmetres de carril bici, amb dues novetats destacades: l'eix Sant Antoni Maria Claret-Indústria, que uneix la travessera de Gràcia amb l'avinguda Meridiana, i a la Gran Via, on ja funciona el primer tram sobre la calçada, entre Vilamarí Aribau.

L'estratègia municipal de la bicicleta assenyala com a objectius principals la mobilitat per tota la ciutat sobre dues rodes, poder anar a qualsevol lloc en bici i de manera segura, convivint amb vehicles i vianants, respectant l'espai de tothom. Una senyalització adequada, noves regulacions semafòriques, carrils en calçada que alliberin les voreres i zones pacificades de trànsit són algunes de les mesures per traçar eixos ciclistes horitzontals i verticals per tendir cap a una verdadera trama ciclista i afavorir una mobilitat alternativa més sostenible i saludable, tant per a l'individu com per al conjunt dels veïns i les veïnes.

L'eix Sant Antoni Maria Claret-Indústria, que uneix la travessera de Gràcia i la Meridiana, cus un traçat interromput per espais difícils de recórrer en bicicleta. Es tracta de dos carrils unidireccionals que conflueixen al carrer de Biscaia per anar a parar a la Meridiana.

Magnífica acollida del carril provisional a la Gran Via

L'altra gran novetat, el tram de la Gran Via de les Corts Catalanes, llargament reivindicat pels usuaris de la bicicleta, es consolida i s'instal·la definitivament als laterals de la Gran Via després que el carril provisional habilitat l'any passat coincidint amb la Fira de Reis tingués una magnífica acollida. El primer tram obert és el comprès entre els carrers de Vilamarí i Aribau. 

Temes: Bicicletes

0 Comentaris
cargando