En col·laboració amb

Educació

Més alumnes i recursos a les escoles públiques de Barcelona

L'alumnat creix un 1,22% i es consolida l'aposta per projectes innovadors

nuevo curso

nuevo curso

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

Aquest 12 de setembre ha començat a Barcelona el curs escolar 2017-2018 amb un increment de l'alumnat matriculat de l'1,22% respecte al curs passat. El sistema s'adapta al creixement de la demanda de matrícula amb l'augment del nombre de professionals i centres escolars. L'escola pública aposta aquest any per la continuïtat dels projectes innovadors, amb 194 centres vinculats a processos d'innovació i de millora, i es destinen més recursos a l'educació inclusiva.

El nou curs comença amb 1.535 alumnes més que l'anterior. L'increment de l'alumnat s'observa en totes les franges d'edat, però sobretot a P-3 i primer d'ESO. En total, s'han matriculat 179.221 alumnes a l'escola pública a Barcelona. L'augment de la demanda ha comportat l'obertura de deu centressis escoles novestres instituts escola i un institut.

La xifra de personal no docent es manté aquest any pràcticament igual que l'any passat. En canvi, respecte al personal docent, hi haurà 560 professionals més i s'arriba així als 9.001. El personal (docent i no docent) supera les 10.000 persones. En els 38 centres que formen part del Pla de barris s'incorporen 59 professionals als equips educatius, especialment tècnics d'integració social, especialistes en l'atenció i el suport emocional i educadors socials.

INNOVACIÓ I EDUCACIÓ ESPECIAL

Notícies relacionades

Gairebé tots els centres de la ciutat aposten per la innovació pedagògica. El programa “Eines per al canvi”, per exemple, arriba a 54 centres, que disposaran d'acompanyament durant el procés d'innovació mitjançant la mentoria (26 centres més que l'any passat).

En set centres s'obriran unitats de suport a l'educació especial (USEE), per atendre l'alumnat amb necessitats educatives especials o de suport per mobilitat reduïda i desajust de la conducta. Els equips d'assessorament i orientació psicopedagògica (EAP), a més, podran oferir més atenció amb la incorporació de disset professionals nous. També es dona continuïtat a l'increment d'hores de suport dels auxiliars d'educació especial que hi va haver el curs passat, que aquest curs augmenten un 7%.