En col·laboració amb

A FAVOR DE LA BICICLETA

José A. González, ciclista: "Fas exercici i el teu cos ho va notant"

zentauroepp38497464 barcelona  19 05 2017 fotograf a de un vecino de esplugues q170519181925

zentauroepp38497464 barcelona 19 05 2017 fotograf a de un vecino de esplugues q170519181925

2
Es llegeix en minuts
ANNA ROCASALVA / BARCELONA

Jose A. González (Barcelona, 1974), treballa en una empresa informàtica amb seu al barri del Poblenou. Des de fa quatre anys va amb la seva bicicleta plegable des de la seva ciutat, Esplugues de Llobregat, fins a Barcelona. Utilitza Twitter com a plataforma de denúncia, sobretot per informar sobre la seguretat dels ciclistes i els punts del recorregut que s’haurien de millorar, però també per animar a tothom a pedalar fins al seu lloc de treball. 

–¿Quin és el teu primer record amb la bici?

–Era molt petit, tenia uns 5 anys. El meu pare m’ensenyava a anar en bicicleta durant les vacances. A Esplugues no ho podia fer, perquè l’entorn urbà d’aleshores era molt complicat, i més sent petit, perquè no domines els senyals de circulació. 

–Ara utilitzes la bici per anar a treballar. ¿Què et va motivar a fer aquest pas? 

–Va ser la practicitat. Em van canviar d’oficina i la combinació de transports públics, que era el que sempre havia utilitzat, no era gaire bona. Trigava tres quarts d’hora. Fins que un company em va suggerir que anés amb la bici perquè era més ràpid. Ho vaig provar i vaig passar a trigar només 20 minuts. 

–¿Quins altres avantatges té moure’s en bicicleta?

–Jo li veig molts avantatges. En primer lloc, és molt entretingut, jo disfruto del trajecte. Pot ser que no sigui tan ràpida com un cotxe o una moto, però, a canvi, no has de buscar aparcament. I és saludable. Fas exercici i el teu cos ho va notant, et trobes millor i adquireixes una bona forma física.

–¿I els inconvenients?

–Que segueix sense ser tan segur com hauria de ser. Encara no existeix la consciència que la bicicleta és un transport com qualsevol altre.

–Fa molts quilòmetres.

–Vaig des d’Esplugues fins al 22@ per la Diagonal. Com que encara no s’ha obert la connexió entre la meva ciutat i Barcelona, he de fer una mica de volta per arribar a l’avinguda Diagonal.

–¿S’hauria de millorar alguna cosa del recorregut?

–El problema principal és que són carreteres molt concorregudes. A la carretera de Collblanc, per exemple, hi ha molt de trànsit, i seria millor un carril separat, com el que es farà. 

–Aplaudeixes l’ampliació de la xarxa pedalable.

–Sí, estic molt content. Molts esperem que l’ampliació es faci realitat perquè segur que afavorirà la connectivitat de la zona del Baix Llobregat.

–Portes una càmera al manillar…

–La vaig comprar perquè de tant en tant veia actuacions que no m’agradaven o, al contrari, accions que em semblaven una bona idea. I així vaig començar a compartir els vídeos a Twitter. 

–¿Quines són les infraccions més habituals?

–El que més acostuma a passar és que els vehicles a motor envaeixen el carril bici. Això potser és el més greu, perquè et fa sortir del teu carril i posar-te de ple en el trànsit. També existeixen punts negres, llocs on es perd la continuïtat del carril bici, per exemple a la plaça de Verdaguer o el carrer de la Diputació.

Notícies relacionades

–L’ajuntament vol baixar el carril bici de les voreres, ¿com ho veus?

–Molt bé. Entenc que no es volgués prendre espai als cotxes, però el que s’hauria de fer és portar tots els carrils a la calçada i, als llocs més transitats, utilitzar elements de separació, que dissuadeixen els conductors de cotxes i motos d’envair el nostre carril i, a més a més, ens protegeixen.

Temes:

Bicicletes