En col·laboració amb

El nou mapa de la xarxa de bus de Barcelona tindrà 97 línies

Al final del procés hi haurà 43 línies convencionals; 28 d'altes prestacions, 12 de les quals s'introduiran durant el pròxim any i mig, i 26 de proximitat i de bus de barri

xarxa-bus-completa

xarxa-bus-completa

2
Es llegeix en minuts

El procés de desplegament de la nova xarxa de bus culminarà durant el pròxim any i mig amb la introducció de 12 noves línies d'altes prestacions. Amb aquestes línies, la xarxa definitiva del servei de bus de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) inclourà un total de 97 línies, 28 de les quals seran d'altes prestacions, 43 seran convencionals i 26 de proximitat i de bus de barri.

El desplegament per introduir les 12 noves línies d'altes prestacions, l'anomenada nova xarxa de bus, es farà en dues fases: la primera, la tardor del 2017, i la segona, la tardor del 2018.

Dotada d'autobusos d'altes prestacions, les línies de la nova xarxa de bus destaquen pel fet de tenir una nomenclatura que les fa més fàcils d'utilitzar i perquè són més eficients i tenen més connectivitat i més cobertura en algunes zones de la ciutat. Amb la implantació definitiva, el 95% dels veïns tindran una línia d'altes prestacions a menys de 300 metres de casa.

PARTICIPACIÓ CIUTADANA

El projecte per al desplegament final de la nova xarxa de bus s'ha dut a terme amb un ampli procés d'informació i debat entre les entitats i el veïnat. “Aconseguim una xarxa de transport públic de superfície adaptada a les necessitats dels veïns i les veïnes”, ha destacat la tinent de alcaldia d'EcologiaUrbanisme i MobilitatJanet Sanz. Per la seva part, la regidora de MobilitatMercedes Vidal, ha explicat que es tracta d'una proposta que “es va plantejar a escala tècnica, però que es treballa des del territori”. S'han fet disset sessions territorials, a més d'una sessió amb el Pacte per la Mobilitat i, també, amb els membres del Consell de les Persones Grans. “Som molt conscients que el bus dona servei de manera preferent a aquest col·lectiu”, ha afegit Vidal.

Notícies relacionades

En el procés de debat i participació, tant presencial com a través de la plataforma de participació Decidim Barcelona, hi han participat 1.750 veïns, que han aportat 384 propostes. D'aquestes intervencions, el 60% han sigut suggeriments de millora a incorporar en el projecte o aclariments de dubtes. Entre les peticions que s'han afegit destaquen ajustos de parades, ajustos de recorreguts, sincronització de semàfors o una campanya de comunicació i difusió a tots els barris de la ciutat.

En dos anys hi haurà “un abans i un després en el transport públic”, segons ha assegurat Janet Sanz. D'acord amb les dades de TMB, el creixement global de les línies de la nova xarxa de bus en nombre d'usuaris és d'un 50%.