L'avió d'EgyptAir sinistrat no tenia cap problema tècnic

Un diari egipci fa públic uns documents que demostren que l'aparell va sortir de París en perfectes condicions

 

  / AP / RAPHAEL SATTER

1
Es llegeix en minuts

L'avió d'EgyptAir sinistrat dijous passat al mar Mediterrani no presentava cap problema tècnic quan va sortir de París amb destinació al Caire, segons els documents publicats pel diari estatal egipci 'Al-Ahram'.

El primer document, firmat pel comandant de l'avió, Mohammad Xuqeir, a les 20.30 hores GMT abans d'enlairar-se de l'aeroport Charles de Gaulle, revela: "La situació tècnica de l'aeronau és normal i no hi ha observacions". Xuqeir tampoc va registrar cap anomalia en el vol previ del Caire a París.

Així mateix, l'enginyer tècnic d'EgyptAir que va examinar l'aparell a l'aeroport francès no va detectar cap problema, així que va firmar el document denominat 'Aircraft Technical Log', que després va ser rubricat per Xuqeir.

ONZE MISSATGES

'Al-Ahram' també ha aconseguit una còpia d'un document original que revela que l'avió va emetre un total d'onze missatges des que va fer funcionar els motors a l'aeroport parisenc.

El primer d'aquests missatges va ser enviat quan l'avió es disposava a enlairar-se, el 18 de maig passat a les 21.13 GMT, que va revelar que els motors funcionaven sense problemes.

El vol es va desenvolupar de manera normal fins al 19 de maig a les 00.26 GMT, quan l'aparell va emetre una alerta sobre un canvi de temperatura a la finestreta dreta de la cabina de comandament, al costat del copilot.

Segons els documents difosos per 'Al-Ahram', l'enviament de missatges va prosseguir durant tres minuts i després va parar de sobte i l'avió va desaparèixer del radar.

Dissabte passat, els investigadors francesos van confirmar que l'avió d'EgyptAir va emetre senyals de presència de fum a l'interior just abans de l'accident.

SENSE REIVINDICACIÓ

Un total de 66 persones, entre passatgers i membres de la tripulació, van morir al precipitar-se l'aeronau dijous a la matinada al mar Mediterrani, la majoria egipcis i quinze francesos.

Notícies relacionades

Fonts del servei de medicina forense d'Egipte van dir ahir a Efe que les restes humanes de les víctimes trobades són molt petites, però van subratllar que no es pot confirmar si es va produir una explosió a la cabina de l'aparell.

Cap grup terrorista ha reivindicat ser el responsable del que va passar a l'Airbus A-320, que va desaparèixer dels radars quan ja havia fet entre 10 i 15 milles sobre l'espai aeri egipci i va perdre altitud a gran velocitat.