França posa veto a les models molt primes

LVMH i Kering no contractaran models amb una talla menor a la 34 ni menors de 16 anys

lmmarco39974163 files  this file photo taken on september 29  2012 shows a m170906162611

lmmarco39974163 files this file photo taken on september 29 2012 shows a m170906162611 / MARTIN BUREAU

2
Es llegeix en minuts

Els dos grans grups del luxe i de la moda francesa, LVMH i Kering, han anunciat aquest dimecres unes regles comunes per a les desfilades de totes les seves marques per les quals es comprometen a no utilitzar models, tant dones com homes, ni molt prims ni menors de 16 anys per presentar productes destinats a adults.

D'acord amb aquestes regles, formalitzades en "una carta sobre les relacions laborals amb els maniquins", Kering (Gucci, Bottega Veneta, Saint Laurent, Balenciaga, Alexander McQueen, Christopher Kane i Stella McCartney) i LVMH (Dior, Vuitton, Givenchy, Céline, Kenzo, Fendi, Loewe, Berluti i Pucci) suprimiran de les seves seleccions de models la talla 32 per a les dones i la 42 per als homes.

En concret, les agències de models que els proposin els seus professionals hauran de fer-ho amb dones la morfologia de les quals "correspongui a la talla 34" i a la 44 per als homes, precisen en el seu comunicat conjunt.

Els dos gegants de la moda exigiran als maniquins un certificat mèdic que demostri que el seu estat de salut és correcte i que tenen capacitat per treballar. El certificat no podrà haver-se realitzat més de sis mesos abans de la desfilada o la sessió fotogràfica.

"Volíem actuar ràpidament i colpejar fort perquè les coses avancin i tractar d'incitar al màxim la resta de representants de la professió a seguir el nostre exemple", ha dit el president de Kering, François-Henri Pinault, sobre unes normes que aplicaran en desfilades i sessions a tot el món i per a totes les seves marques.

Per respecte a la dignitat

A més d'excloure els menors de 16 anys en les desfilades o sessions de fotos que representin adults, es fixen unes normes específiques per als menors de 18 anys: no podran treballar entre les 22.00 hores de la nit i les 06.00 del matí, hauran d'anar acompanyats i respectar les seves "obligacions escolars".

Notícies relacionades

LVMH i Kering han indicat que hi haurà un comitè de seguiment, format per representants de les marques i de les agències de maniquins, que es reunirà cada any per avaluar el compliment d'aquesta carta, presentada poc abans de l'inici de la setmana de la moda de Nova York. 

Fa un parell d'anys, Louis Vuitton es va veure obligat a retirar un anunci en revistes britàniques per la polèmica causada per l'extrema primor de la model. I a principis d'aquest any, Yves Saint Laurent va haver de retirar uns anuncis qualificats de sexistes exposats als carrers de París després de les denúncies recollides per l'autoritat publicitària francesa. El Regne Unit, per exemple, ha prohibit pel mateix motiu un anunci de Gucci.