A LA VENDA FINS AL 30 D'AGOST

El talent torna a La Roca Village

Barcelona Designers Collective, la botiga temporal per a dissenyadors emergents, celebra la quarta edició, amb 300 productes de 70 artistes

lmmarco38912757 barcelona designers collective en la roca village fotografia170616162024

lmmarco38912757 barcelona designers collective en la roca village fotografia170616162024 / Agustin Amate Bonachera

2
Es llegeix en minuts
ANNA ROCASALVA / BARCELONA

¿Què tenen en comú uns turbants d’inspiració africana amb unes rajoles hidràuliques modernistes? ¿I una bicicleta elèctrica amb unes joies d’autor? ¿I unes sabatetes de nadó amb un dibuix firmat per Javier Mariscal? Tots aquests productes formen part de Barcelona Designers Collective, la boutique temporal que celebra la quarta edició al megaoutlet de La Roca Village.

Barcelona Designers Collective estarà obert fins al 30 d’agost per mostrar i vendre 300 articles de 70 dissenyadors independents de diferents disciplines. En aquesta ocasió també compta amb l’obra de Mariscal, l’any que es compleix el 25è aniversari de Cobi, i del dissenyador de moda Roland Mouret, que va participar en la inauguració. Un aparador que inclou art, disseny gràfic i industrial, il·lustració, artesania, joieria, moda i complements.

SOTA 70 LÀMPARES DAURADES

Sota el focus de 70 làmpares de ceràmica daurades, una per cadascun dels dissenyadors, tot està disposat fins al més mínim detall, des dels originals estampats de la roba de Coolshit fins a l’art kitsch d’Ivan Forcadell, passant per les ulleres retrofuturistes de Lool Eyewear i les sabates veganes de Mireia Playà. «Abans de passar per caixa, el client disfruta de l’experiència amb els cinc sentits», va afirmar la directora de Value Retail, Elena Foguet. 

Dijous, una marabunta de convidats i artistes van assistir a la inauguració, amenitzada amb l’humor àcid de l’editor de la revista Marie Claire, Marc Giró. La paraula més repetida va ser «talent». «La idea és establir un pont entre el talent creatiu i el client final», va explicar la dissenyadora d’alfombres Nani Marquina, que presideix el FAD (Foment de les Arts i del Disseny), l’entitat que supervisa, juntament amb Value Retail, la selecció de noms que van a aquesta cita.  

VINCULACIÓ AMB BARCELONA

Els criteris de selecció són molt concrets: independència, innovació i vinculació amb Barcelona. Un exemple d’això són els turbants de Marta Martínez, que ella mateixa va definir com «una peça que proporciona il·lusió i autoestima a les clientes que pateixen càncer, però també un complement molt trendy». També hi era el fundador d’Hidraulik, Eloi Rosssinés. «Nosaltres reinterpretem la rajola hidràulica i la convertim en objectes de decoració. El nostre producte estrella són les alfombres sintètiques que reprodueixen terres modernistes», va detallar. 

El fundador d'Hidraulik, Eloi Rosssinés, explica mentre alinea amb cariño els seus camins de taula i les seves estovalles individuals. "Nosaltres reinterpretamos la rajola hidràulica i la convertimos en objectes de decoració. El nostre producte estrella són les alfombres sintètiques que reprodueixen tradicionals sòls modernistes". 

Notícies relacionades

Convidats per La Roca Village, hi van assistir a més nombrosos influencers i bloguers que van estar fent el que millor saben fer: selfies amb algunes de les peces, com la bossa en forma de pinya de Tika Kuchukhidze i el quadro de Messi fent un petó a Cristiano Ronaldo de TV Boy.

PROJECCIÓ INTERNACIONAL 

Barcelona Designers Collective forma part d’un ampli projecte de Value Retail que compta amb edicions a Fidenza Village (Milà), Bicester Village (Londres) i Kildare Village (Dublín). «La intenció en el futur és fer intercanvi de dissenyadors entre països», va avançar Foguet. H