L'APOSTA ARTÍSTICA QUE TRIOMFA ALS EUA

Guapos i arrugats

La fotoescultura irromp a Barcelona de la mà dels fotògrafs i galeristes Hunter i Gatti

lmmarco38897284 gente 15 06 2017 fotos de la fiesta de la exposici n de foto170615170801

lmmarco38897284 gente 15 06 2017 fotos de la fiesta de la exposici n de foto170615170801 / Miquel Coll Molas

2
Es llegeix en minuts
LUIS MIGUEL MARCO / BARCELONA

Arrugadeta em veig fenomenal, així em vaig fent una idea de com seré de gran», deia la model Nieves Álvarez mentre posava al costat d’una imatge  de la seva cara en blanc i negre realitzada en PVC i amb les vores corbades, com quan es rebrega un paper. Un treball en què el suport fotogràfic gairebé esdevé una escultura, en aquest cas amb un format enorme, de 200 x 140 centímetres. La presentadora de 'Flash moda' assistia a la inauguració, dimarts passat, d’un nou espai a Barcelona, la HG Gallery. Donava suport d’aquesta manera  als responsables de deformar famosos, Christian Hunter i Martin Gatti, un duo creatiu que està darrere de nombroses campanyes de moda, una de les últimes, la d’estiu d’El Corte Inglés, amb la mateixa Nieves Álvarez, Judit Mascó i Ariadne Artiles. Al còctel inaugural també hi van assistir el model barceloní Oriol Elcacho i el dissenyador Juan Avellaneda

    

«Aquest és un nou espai per a la ciutat. Ara hi hem instal·lat les nostres obres, però volem compartir-lo també amb altres artistes», explicaven, trepitjant-se les paraules, a propòsit del local del carrer de Rosselló, 285, davant de la casa de les Punxes, on tenen a més a més el seu estudi. Allà es poden veure (i també comprar-se per entre 3.500 i 12.000 euros) les fotos manipulades i pintades a sobre de personatges com els models Jon Kortajarena, David Gandy i Andrés Velencoso, els cantants Bruno Mars i Jennifer Lopez, i els actors Emilia Clarke (la Daenerys Targaryen de 'Joc de tron's), Rossy de Palma, Antonio Banderas, Ewan McGregor, Monica Bellucci, i Collin Farrell, entre altres. 

  

 «Nosaltres vam començar fa més de 15 anys fent direcció d’art, ens vam passar després a la fotografia i als vídeos publicitaris i ens vam llançar al món de l’art perquè la moda és un sector molt caníbal –expliquen Cristian Hunter i Martin Gatti. «Aquesta és una forma de fer perdurar unes imatges que en una revista duren el que duren i són vistes i no vistes».

    

Buscant aquesta perdurabilitat van trobar un nou significat, un nou llenguatge i fins i tot un mercat, sobretot als Estats Units, on fa anys que treballen, en campanyes per a Balmain, Hugo Boss, Henneth Cole, Guess, Carolina Herrera, L’Oreal i en revistes com 'Vogue', 'Esquire', 'Marie Claire' i 'Harpers Bazaar', que els ha donat accés a treballar amb nombroses celebritats.

    

¿I què té a veure Basquiat amb aquest treball més artístic? «La referència és aquesta celeritat per crear gent famosa, la banalitat associada també a l’art. La personalitat de Basquiat era tan brutal que el crític René Ricart li va dir: ‘Faré de tu una estrella’. Nosaltres, que treballem amb estrelles, hem dit: els treurem del seu context. Ens inspirarem en Basquiat per pintar a sobre dels retrats». I per això gairebé no veus Colin Farrell Rossy de Palma després de pintar a sobre de les seves fotos en blanc i negre.

Notícies relacionades

  

 A Nieves Álvarez li ha encantat el resultat i ells asseguren que ningú se’ls ha queixat –«no són banals ni obscenes»–.  Veuen la seva obra en mans d’un públic cosmopolita, des d’un particular fins a un hotel boutique . I encara que asseguren que el seu mercat natural està als Estats Units, aposten també per aquest aparador a Barcelona, que és molt.