Els ajuntaments metropolitans analitzen amb el conseller Rull el futur de l'aeroport

El conseller de Territori es reuneix amb representants de Gavà, Sant Boi, Castelldefels, Viladecans, Sitges i El Prat

Les parts van acordar treballar per definir una proposta conjunta sobre la configuració i l'operativa més òptimes de la instal·lació

gava

gava

2
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / GAVÀ

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, s'ha reunit amb representants dels ajuntaments de Gavà, Sant Boi de Llobregat, El Prat de Llobregat, Castelldefels, Sitges i Viladecans per analitzar el creixement i les perspectives de futur de l'aeroport de Barcelona-El Prat.

El conseller i els representants municipals han acordat treballar per definir una proposta conjunta sobre la configuració i l'operativa més òptimes de la instal·lació, que pot arribar al límit de la seva capacitat els primers anys de la pròxima dècada si continua el ritme de creixement actual.

Rull va afirmar que la voluntat del Departament és augmentar la capacitat de l'aeroport però sense canviar la configuració. "L'actual funcionament amb pistes segregades és la millor manera de minimitzar l'impacte acústic que pateixen els ciutadans, ara és raonable, i en cap cas farem res que incrementi aquesta afectació".

TREBALL CONJUNT

Per a Rull, "la capacitat dels aeroports catalans han de gestionar-se de manera complementària", per això es va comprometre davant els representants municipals a treballar conjuntament en una proposta sobre la configuració i l'operativa de l'aeroport, que "tindrà en compte que els aeroports de Girona i Reus actuen com quarta pista".

Per al conseller, "el sistema aeroportuari català presenta unes característiques de connectivitat ferroviària i en temps de viatges que permet concebre i gestionar el sistema de manera complementària aprofitant la infraestructura existent i preservant els aspectes ambiental, de qualitat de l'entorn i socials" que preocupen els municipis i al Govern català. 

ANALITZAR OPCIONS

L'aeroport de Barcelona-El Prat té una capacitat acreditada de 55 milions de passatgers anuals; l'any passat, la instal·lació va rebre 44 milions de passatgers i aquest any ja registra un creixement acumulat (gener-maig) del 8%. A aquest ritme, el aeroport pot tancar el 2017 amb a prop de 48 milions de passatgers, xifra pròxima al 90% de la seva capacitat.

 

Tenint en compte aquestes dades, el Govern i els ajuntaments han mostrat la necessitat d'analitzar les diverses opcions possibles i consensuar una proposta sobre com gestionar aquest creixement, en el marc del Pla estratègic de l'aviació a Catalunya, horitzó 2030, que està elaborant el Departament de Territori i Sostenibilitat i de la revisió del pla director d'aquesta infraestructura que ha impulsat Aena.

 

Notícies relacionades

En la reunió, a més del conseller, hi van participar els alcaldes de El Prat, Lluís Tejedor; l'alcaldessa de Castelldefels, Maria Miranda; l'alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez; el primer tinent d'alcalde de Sant Boi de Llobregat, José Ángel Carcelén; el primer tinent d'alcalde de Viladecans, Pedro Gutiérrez; i segon tinent d'alcalde de Sitges, Jordi Mas.

Més notícies de Gavà