EN UN SÚPER DE BARCELONA

Lidl acomiada un empleat per treballar més hores del compte

El gerent, que arribava fins a una hora i mitja abans, preparava la botiga abans de fitxar

TO GO WITH AFP-STORY SWEDEN-ECONOMY-RETAIL

TO GO WITH AFP-STORY SWEDEN-ECONOMY-RETAIL / BOSSE NILSSON (AFP)

1
Es llegeix en minuts

Treballar més del compte li ha costat a un empleat de Lidl el seu lloc de treball. Jean P., que exercia de gerent d'un establiment de la multinacional alemanya a Barcelona des del 2005, s'ha quedat sense feina perquè arribava al súper una hora i mitja abans de la seva obertura, i, sense fitxar, preparava la botiga.

"Feia comandes, canviava preus o reposava palets sencers d'articles", addueix la cadena entre els motius causants de l'acomiadament de Jean P., segons publica 'El País'. L'empresa considera que es tracta d'"incompliments laborals molt greus".

En la carta d'acomiadament de Jean P. es remarca la normativa de l'empresa, en què "cada minut que es treballa, es paga, i cada minut que es treballa ha de quedar registrat".

"Arribava a les 5 i no fitxava"

Va ser el mes d'abril passat quan la companyia alemanya va observar el comportament estrany de l'empleat: arribava a la botiga a les cinc del matí i es passava "entre 49 i 87 minuts" treballant sense fitxar.

Lidl acusa l'empleat de pressionar altres empleats perquè fessin com ell i arribessin abans a la feina, cosa que està prohibida "per seguretat".

L'empleat ha denunciat el seu acomiadament, creu que és improcedent i vol que Lidl el readmeti.

Notícies relacionades

Jean P. al·lega en la seva demanda que mai va obligar ningú a fer com ell, i que l'empresa mai el va advertir que no podia arribar "una mica abans per preparar la botiga i poder afrontar eficaçment l'obertura".

En la seva defensa també detalla que es va veure obligat a treballar més perquè el supermercat havia sigut reestructurat i els canvis "requerien temps i dedicació", cosa que, segons Jean P., sabien els seus caps.