Símbol de l'era digital

Twitter celebra 10 anys del 'hashtag'

L'etiqueta, que unifica les converses a la xarxa social i ajuda a comentar i descobrir què passa al món, s'utilitza més de 125 milions de vegades al dia

sin-ttulo

sin-ttulo

1
Es llegeix en minuts
El Periódico / Barcelona

Twitter celebra aquest dimecres el desè aniversari del 'hashtag', l'etiqueta amb la qual els usuaris de la xarxa social comenten el que passa al món, l'origen del qual es deu a Chris Messina, el primer usuari que va suggerir el seu ús en un tuit.

El 23 d'agost del 2007, Messina va compartir un missatge a Twitter en què suggeria utilitzar el 'hashtag' com a unificador de converses a la xarxa social. Deu anys més tard, el 'hashtag' s'ha convertit en un element més de la conversa i en un dels símbols de l'era digital.

En l'actualitat, es comparteixen diàriament més de 125 milions de 'hashtags' a Twitter arreu del món, que ajuden a organitzar les idees i els esdeveniments. Els 'hashtags' han permès als usuaris, a més, convertir la plataforma en un altaveu.

Hi ha 'hashtags' més específics, altres són més genèrics, però tots tenen una cosa en comú: permeten saber què està pasant al món i descobrir els temes de què s'està parlant en cada moment.

LES ETIQUETES DEL #15M TRIOMFEN A ESPANYA

<span style="font-size: 1.6rem;">El moviment social del #15M, la celebració del festival #Eurovisió, el lema #VamosEspaña en competicions esportives o la consigna solidària #RefugiatsBenvinguts són algunes de les etiquetes amb més èxit a Espanya a Twitter. Així, els eslògans com #spanishrevolution i #tomalaplaza en els moviments socials que van acompanyar el #15M durant la primavera del 2011 o dates assenyalades com les jornades electorals del #26J i el #20N han sigut els 'trending topic' destacats a Espanya. </span>

 

Notícies relacionades

Ja el 2007, la popularitat dels 'hashtag' va arribar fins a aquest punt que l'etiqueta més tuitejada aquell any es va utilitzar més de 9.000 vegades. Des de començament d'any, el 'hashtag' més popular s'ha utilitzat més de 300 milions de vegades.

'Hashtags' com #TheWalkingDead (sèries), #StarWars (cine) o #Euro2016 (esport) es coronen com alguns dels més populars a nivell mundial.