CAMPANYA #MONOLOGUEANDO

Aquest any la cançó de l'estiu l'escrius tu

Els usuaris poden enviar els seus versos a través de les xarxes per elaborar el 'hit', el videoclip del qual arribarà al juny de la mà de l'actriu Leticia Dolera

13982158441 bd202e7dd7 b

13982158441 bd202e7dd7 b

3
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Acaba de començar la primavera i ja hi ha diverses cançons que sonen per a 'hit' de l'estiu. Als 'sospitosos habituals' Enrique Iglesias, Shakira, des de ja fa mesos, Luis Fonsi amb el seu 'Despacito', el tema d'una coneguda marca de cervesa i altres propostes inclassificables com el 'Toma pepinazo', de Leticia Sabater, els sortirà un nou competidor creat en realitat per desenes d'usuaris de les xarxes socials. Després de l'experiència col·laborativa amb els internautes de l'any passat, que va acabar en un llibre, el vi Monólogo proposa aquest any que qualsevol pugui contribuir amb els seus versos a la cançó que més sonarà als xiringuitos.

Darrere de la campanya, que s'ha difós a les xarxes amb el 'hashtag' #monologueando, també hi ha l'agència de publicitat Umami, "encantada" de tornar a col·laborar amb els fans després de l'experiència anterior. "Va passar una cosa raríssima en publicitat, la gent ens va donar les gràcies per poder participar en la campanya", explica la creativa de l'agència Maider Mendoza. "En publicitat es tracta una mica de vendre la moto, però en aquest cas va ser fer la moto entre tots".

¡A 20 MANS!

Doncs bé, aquest any es tracta de fer ¡a 20 mans! la cançó de l'estiu. Des de principis de mes i fins al pròxim 30 d'abril els usuaris de Twitter, Facebook o Instagram poden enviar els seus versos. L'estil és lliure. "Amor, humor, gastronomia, vi...", resumeix Mendoza, que assenyala que en aquesta edició, malgrat la limitació temporal per participar-hi -un mes, fins al 30 d'abril, en comptes de tres com el 2016- hi ha més gent que ja està contribuint amb les seves rimes. Encara que els textos arribin per Facebook i Instagram, el màxim de caràcters seran 125 (els màxims que permet Twitter descomptant l'etiqueta #monologueando). Les normes de publicació les trobareu aquí.

"El jurat donarà prioritat a les lletres amb gràcia i que siguin agudes, i que estiguin ben escrites, és clar". 20 versos seran seleccionats per a la cançó, i els tres millors, a més, sortiran en el videoclip que al mes de juny protagonitzarà Leticia Dolera. "Vam pensar en ella perquè la marca té un enfocament més pròxim a l'art, la cultura, la creativitat. Leticia no és només actriu, també és guionista, escriptora, realitzadora de cine...".

COLORISTA I SURREALISTA

Notícies relacionades

Mendoza recorda que la tècnica dels 'cadàvers exquisits' no és nova, és una forma d'escriure i pintar utilitzada pels surrealistes a principis del segle XX i una forma de creació col·lectiva que ha heretat amb èxit la xarxa. Aquesta és la filosofia per compondre col·lectivament la cançó de l'estiu, un 'collage' que s'encarregarà d'acoblar la realitzadora i il·lustradora Lyona Ivanova, que ha treballat per a artistes de la talla de Love of Lesbian, Amaral, Zahara o Leiva. El productor musical Alberto Pérez s'ocuparà de la melodia. "El joc visual de la cinta estarà vinculat als tuits i a la imatge de la campanya, molt colorista i amb tocs surrealistes", detalla Mendonza (a sota, el cartell).

"Aquest estiu, ni 'macarenas', ni 'aserejés' ni barbacoes. Si no hi participes, després no et queixis si la cançó de l'estiu no t'agrada", diuen des de l'agència. De moment, aquí teniu unes quantes idees dels usuaris en forma de versos. Sort.