PIRATEIG MASSIU

La web d'infidelitats Ashley Madison pagarà una multa d'1,6 milions d'euros

La companyia canadenca Ruby, propietària del portal, arriba a un acord amb les autoritats nord-americanes per la filtració de dades

Només tres de cada 10.000 perfils femenins d’Ashley Madison eren de dones reals.

Només tres de cada 10.000 perfils femenins d’Ashley Madison eren de dones reals. / Lee Jin-man (AP)

1
Es llegeix en minuts

L'empresa propietària del portal d'infidelitats Ashley Madison pagarà una multa d'1,66 milions de dòlars (al voltant d'1,59 milions d'euros) per arribar a un acord després de la investigació de les autoritats nord-americanes al voltant dels errors en la seguretat de les dades i pràctiques enganyoses.

L'any passat, les dades de 36 milions d'usuaris d'aquesta web van ser piratejades i filtrades, cosa que va originar fins i tot casos de xantatges i suïcidis.

La multa es repartirà entre la Comissió Federal de Comerç (FTC, en la sigla en anglès) dels Estats Units, i els estats nord-americans que van denunciar l'empresa canadenca propietària de la web, Avid Media Life, que després de l'escàndol es va canviar de nom a Ruby. Segueixen en curs les demandes col·lectives contra la firma.

SENSE COMPENSACIÓ PER ALS USUARIS

Inicialment, l'acord era d'una multa de 17,5 milions de dòlars (16,8 milions d'euros), però la xifra s'he reduït substancialment a causa de la impossibilitat de pagar per part de Ruby. "Reconec que és una xifra molt més baixa del que ens hauria agradat", ha dit la presidenta de la FTC, Edith Ramirez, en declaracions recollides per Reuters. "No volem treure una empresa fora del mercat", ha afegit.

L'import de la sanció significa que els clients d'Ashley Madison no rebran cap compensació pel pirateig de les seves dades a la web, que es publicitava amb l'eslògan 'La vida és curta, tingues una aventura'

Segons la investigació conjunta, en què també han participat les autoritats d'Austràlia i el Canadà, la companyia amb seu a Toronto tenia uns errors de seguretat que van permetre a intrusos entrar a la base de dades en diverses ocasions durant el novembre del 2014 i el juny del 2015 sense ser descoberts.

PERFILS FALSOS DE DONES

Notícies relacionades

La companyia, a més, utilitzava perfils falsos de dones per enganyar els usuaris i retenia la informació dels clients fins i tot després que paguessin perquè s'esborressin les seves dades.

"El dia d'avui marca un punt d'inflexió per als nostres membres i per a Ashley Madison", ha afirmat el director executiu de Ruby, Rob Segal, en un comunicat. "L'acord assolit posa fi a un capítol important del passat de l'empresa i reforça el nostre compromís a funcionar amb integritat i a construir un nou futur per als nostres membres, els nostres equips i la nostra empresa", continua el text.