DAKAR

El Dakar continua sense saber com va morir el polonès Hernik

El motorista de KTM, de 39 anys, és el competidor núm. 25 que perd la vida en la dura i maratoniana carrera

El pilot polonès Michal Hernik de KTM mostra un tatuatge el 3 de gener passat.

El pilot polonès Michal Hernik de KTM mostra un tatuatge el 3 de gener passat. / FELIPE TRUEBA (EFE)

2
Es llegeix en minuts
EMILIO PÉREZ DE ROZAS / BARCELONA

No se sap res de la mort sobtada del motorista polonès Michal Hernik (KTM). L’organització francesa del Dakar-2015, que ahir va rebre duríssimes crítiques per l’enorme dificultat de la tercera etapa de la maratoniana prova sud-americana, no ha comunicat res. Hernik, que prenia part al seu primer Dakar, va ser trobat mort en meitat de la pista, cosa que el va convertir en el participant número 25 (17 d’ells motoristes) que moren en la competició des que el mític Thierry Sabine la va posar en marxa el 1979.

AIXÍ VA COMENÇAR TOT

El senyal conegut com a Iritrack, que equipa tots els participants del Dakar, va deixar d’emetre, en el cas de Hernik, a les 14.37 hores de dimarts passat. A les 15.16, es van encendre les primeres alarmes al campament base del Dakar i, set minuts després, l’organització que lidera el francès Étienne Lavigne, va donar ordre que es busqués el competidor polonès, que l’helicòpter medicalitzat va trobar a les 16.03 h, el doctor del qual l’únic que va poder fer va ser certificar, a la pista mateix, la mort de Hernik.

NO SEMBLA UN ACCIDENT

«Només puc dir que Hernik no tenia cap símptoma d’haver tingut un accident. Estava sense casc i la moto no mostrava signes d’haver-se estavellat ni xocat contra res», va afirmar Lavigne. «Tampoc es van trobar roderes o proves a la pista i voltants que mostressin que Hernik havia patit una badada, un accident o cap col·lisió. No hi havia traçades de cap contratemps».

Hernik va ser trobat al quilòmetre 206 de la tercera etapa, que encara es disputava a l’Argentina, entre les localitats de San Juan i Chilecito. El motorista polonès, de 39 anys, lluïa el número 82 i tenia, és clar, com a única finalitat en aquest primer Dakar, acabar la prova, i anava, de moment, al lloc 82 de la general de motos. Hernik havia pres part, com a preparació d’aquest Dakar, a l’Abudhabi Desert Challenge i, anteriorment, el 2013, en el ral·li del Marroc.

CINQUÈ MORT A SUD-AMÈRICA

Hernik es converteix així en el cinquè participant que mor des que el ral·li es va traslladar, el 2009, a Sud-amèrica. El primer va ser el francès Pascal Terry, aquell mateix any, seguit de l’argentí Jorge Martínez Boero (2012), el francès Thomas Bourgin i el belga Eric Palante (2013). Des que es va crear el ral·li, els competidors morts ja sumen 25.

DESOLACIÓ A L’EQUIP KTM

Els integrants de l’equip KTM Farma Prom, en què corria Michal Hernik, van lamentar entre llàgrimes la desgràcia al campament de Chilecito i continuaven sense trobar, de moment, cap explicació al que havia passat.

Notícies relacionades

Amb la moto estacionada del seu company i amic Pawel Stasiaczek, els integrants d’aquest equip satèl·lit de la marca KTM estaven consternats amb la notícia de la mort al quilòmetre 206 de l’etapa que unia San Juan amb Chilecito.

IMPACTE ALS EQUIPS

Mentre la resta dels pilots s’allistaven per passar la nit i preparar la travessia de la serralada dels Andes, l’equip Farma Prom no trobava consol i les abraçades eren l’únic recés per a aquesta dolorosa pèrdua. Amb el difunt Hernik, Norbert i Stasiaczek tenien el somni de viure junts l’experiència d’un Dakar i s’havien preparat per a aquesta edició 2015 batejant les seves tres KTM amb els noms de Cizia, Zike i Baby.