Les reaccions

Bautista: "Me l'he menjat, sí"

Culpa Aoyama de fer-lo caure tot i l'evidència que es va precipitar al voler avançar el japonès

«Alguna cosa li ha fallat a Hiroshi que ha causat l'accident», afirma l'espanyol

Col·lisióÁlvaro Bautista roda per terra després de precipitar-se sobre l’Honda d’Aoyama, ahir al circuit d’Assen.

Col·lisióÁlvaro Bautista roda per terra després de precipitar-se sobre l’Honda d’Aoyama, ahir al circuit d’Assen. / MIRCO LAZZARI

3
Es llegeix en minuts
EMILIO PÉREZ DE ROZAS
ASSEN / ENVIAT ESPECIAL

Tothom sap que tot el que passa a Assen, un circuit meravellós enmig d’un prat immens, té lloc a la xicana que precedeix l’entrada de meta. Si un no s’escapa, els dos, o tres, o quatre, que lluiten per la victòria en cada categoria es veuran les cares en aquell doble revolt d’esquerra i dretes, a 100 metres de la bandera de quadros.

En això estava Álvaro Bautista, un dels millors pilots del Mundial i, sens dubte, un dels professionals més perseguits pels equips i marques de MotoGP per proposar-li el canvi de categoria, quan se li’n va anar el cap o, simplement, es va precipitar. Ell, Bati, diu que no, que ell va fer el que era correcte, però no és cert. Bautista va córrer massa al lloc menys indicat i, potser, potser fins i tot en un moment inadequat.

Bautista i el japonès Hiroshi Aoyama, que encara va amb l’Honda que va fer bicampió Dani Pedrosa (hi han fet alguna cosa, però gairebé res), lideraven en solitari la carrera de 250cc. Estava en joc el campionat. Està en joc. I Bautista tenia avantatge, molt d’avantatge.

Massa ràpid

«Jo era molt més ràpid en l’última part del traçat, així que he decidit no arriscar-me», va explicar Bautista al box de Jorge Martínez Aspar. «He decidit superar Aoyama abans d’iniciar l’última volta per escapar-me. I, just quan he sortit del primer revolt de la xicana, just en el moment en què dones gas, perquè el segon revolt es fa al màxim, he vist que Aoyama feia un moviment estrany, no sé si és que li ha fallat una marxa però me l’he menjat, sí, me l’he menjat. I encara he tingut prou sort de no fer-me mal».

La veritat és que no hi va haver història. Per més que s’imagini Bautista, per més que, fins i tot, el mateix Aoyama va reconèixer al baixar del podi (el japonès va guanyar al sobreviure a l’envestida, i ja és líder) que alguna cosa li havia fallat a la moto o en la seva traçada, l’única veritat és que Bati podia haver esperat, haver-ho intentat a l’última volta («si ho intento a l’última volta, fracasso») o, qui sap, haver-se conformat amb els 20 punts del segon lloc. «¿Conformar-se? Mai; jo era més ràpid que Hiroshi en aquell tram i aquell era el lloc ideal per superar-lo». Pot ser que fos el lloc, sí, però no l’estil, ni la velocitat.

Notícies relacionades

No cal dir que Bautista ni va demanar explicacions ni va voler saber, del cert, si al japonès, que triomfa amb la seva Hondeta mentre que l’equip gegant de la marca alada, és a dir, el de MotoGP, suma fracàs rere fracàs des de ja fa un any (Pedrosa i Dovizioso van caure ahir i van ser els únics, juntament amb Kallio, que no es van classificar).

Bautista va abandonar Assen convençut que l’envestida a Aoyama va ser culpa del japonès. I ningú va mirar de fer-li treure del cap aquesta idea. Com tampoc la reflexió que «no passa absolutament res». Doncs passa que Aoyama té 13 punts més que ell en la general i que Héctor Barberá i Marco Simoncelli s’acosten. «Tots som a prop i encara falten nou grans premis i en qualsevol d’ells els pot passar una cosa així, és a dir, un zero». Qui sap si els altres s’haurien llançat tan a l’atac. «Vull oblidar aquest incident com més aviat millor; de seguida», va demanar Bautista a crits mentre esbossava un altre somriure. El mateix que va mostrar Aoyama, el solitari japonès, el de l’Honda de segona mà. Aquella de Dani Pedrosa.