"Prefereixo que es quedin una hora més al col·legi que no pas que es portin el col·legi a casa"

Una mare d'un estudiant de 3r d'ESO pensa que és impossible conciliar els deures amb activitats extraescolars.

icoy35448730 sant boi de llobregat 09 09 2016  entre todos   fotografiar 160909210627

icoy35448730 sant boi de llobregat 09 09 2016 entre todos fotografiar 160909210627

1
Es llegeix en minuts
CHRISTIAN MORALES CLARASÓ / BARCELONA

Després de les llargues vacances, tornen les classes. Motxilles sobrecarregades de llibres tornen a les aules i tornen a casa a la tarda, cosa que fa presagiar que la jornada de l’estudiant comença aviat i s’allarga fins a ben entrada la nit. Aquesta problemàtica més difícil de resoldre que un exercici de matemàtiques la viuen constantment a casa seva els pares. És el cas de Yolanda Berenguer, administrativa de 42 anys, amb el seu fill Eric, que fa 3r d’ESO a l’Institut Camps Blancs de Sant Boi de Llobregat.

    Berenguer és contrària als deures. Els defineix com «una sobrecàrrega innecessària» que fa que sigui impossible que els joves els puguin conciliar amb el seu temps lliure. «Els deures a casa haurien d’estar prohibits», opina. Emportar-se activitats a casa després de sis hores de classe provoca als nens «situacions d’estrès perquè no poden donar més d’ells mateixos i això els porta a desmotivar-se amb els estudis», argumenta. 

Fer de professor a casa

Els pares han d’exercir el rol de professors quan el seu fill no entén algun concepte. L’Eric té la sort que la seva mare li pot donar un cop de mà pel seu horari, però reconeix que ha de «refrescar la memòria». Això crea desigualtat entre alumnes:  «Hi ha pares que no han estudiat o arriben tard a casa i els seus  nens no tenen aquest suport», es lamenta.

Notícies relacionades

    El seu fill fa kick boxing com a extraescolar. El compagina com pot amb la feina. «No pot conciliar els deures amb activitats extraescolars i encara menys quedar amb els seus amics», diu.

    Berenguer opina que l’excés de deures és una «mala organització de l’educació». Hi ha nens als quals els costa més i «necessiten una ajuda que no reben per part dels professors, perquè a mesura que creixen es despreocupen d’ells», afirma. Afegeix que està bé que els nens refresquin el que aprenen, però «que ho facin a l’escola». Com a solució, proposa que «es quedin una hora més a classe i no s’emportin l’escola a casa», perquè un nen quan surt de la seva jornada escolar ha de ser lliure.