BÚSTIA CIUTADANA

Un curt accés a la C-17

La línia contínua de l'enllaç de Lliçà de Vall només deixa 50 metres per entrar a l'autovia

1
Es llegeix en minuts
PAULA PÉREZ

Hi ha 300 metres que Ferran Hervàs (jubilat de 67 anys de Lliçà de Vall) té entre cella i cella. Són els pertanyents a l'enllaç de la C-17 des de Lliçà de Vall, municipi del Vallès Oriental. Ferran Hervàs va contactar amb EL PERIÓDICO dues vegades en els últims anys per denunciar que dels 350 metres que té la recta d'incorporació, hi ha una línia contínua de 300 metres que impedeix l'accés, de manera que només es pot efectuar l'entrada en els últims 50 metres. I encara que les dues vegades les seves denúncies van ser publicades, ara torna a la càrrega perquè no troba "cap motiu que justifiqui aquest mal fer". ¿És possible modificar la pintura per donar més marge a l'operació? Sílvia Oliva, del Departament de Territori i Sostenibilitat, explica que "la incorporació no es pot efectuar abans perquè la calçada lateral té una bifurcació de continuïtat cap a un polígon". Per Hervàs, el problema no és tan sols la falta de metres per entrar a l'autovia d'una forma segura. El curt accés "coincideix amb un petit canvi de rasant que dificulta l'operació", afirma el lector. Sílvia Oliva replica que l'administració "considera que el canvi de rasant no suposa un risc perquè hi ha visibilitat suficient". La C-17, també denominada autovia de l’Ametlla, uneix Barcelona i Ripoll. En els 95 quilòmetres de longitud que té aquesta carretera, hi ha cabuda per a 36 enllaços. El més pròxim a l'accés des de Lliçà de Vall és l'entrada de la BV-1432 procedent de Granollers. Aquest és un altre dels motius que dóna Territori i Sostenibilitat per no modificar la pintura, ja que aquest enllaç "ha de distanciar-se al màxim possible de la incorporació també a la C-17 de la via procedent de Granollers". Ferran Hervàs creu que és un problema senzill i necessari d'arreglar, ja que aquests 50 metres no són suficients perquè els conductors tinguin temps d'incorporar-se a la C-17 de forma segura. I com que l'espai s'acaba ràpidament, "al final et veus obligat a frenar, i en ocasions entres en una autovia en primera, quan els cotxes que ja hi circulen van a 90 quilòmetres per hora". Un perill. Envia'ns la teva denúncia o queixa aquí.