Segons Interbrand
Zara, Movistar i Banco Santander, les tres marques més valuoses d'Espanya
Les firmes del rànquing, totes amb beneficis, han aconseguit posicions destacables de notorietat pública
Zara (Inditex), Movistar i Banco Santander són les tres marques més valuoses d'Espanya, segons el rànquing de millors marques espanyoles 2017 publicat aquest dijous per la consultora Interbrand. En aquest informe, que ja va per la setena edició, es recullen les 30 marques més valuoses del país tenint en compte una sèrie de criteris: que la marca sigui 100% espanyola en el seu origen encara que pugui formar part d'un grup estranger; que tingui notorietat pública i rellevant per al consumidor final; que hi hagi informació financera pública sobre ella, i que les seves projeccions financeres contemplin un benefici positiu.
Per primera vegada des que es publica aquest informe, Zara, del grup Inditex, arriba al primer lloc de la classificació després de veure augmentat el seu valor un 45%, fins als 15.452 milions d'euros. La segueix Movistar, que perd una posició i passa a ocupar el segon lloc malgrat haver reduït el seu valor un 12%, fins als 10.646 milions d'euros (-12%). Banco Santander repeteix en tercera posició, amb 5.576 milions d'euros, un 20% més.
En quarta posició se situa BBVA (4.694 milions d'euros i un augment del seu valor de l'11%), i en cinquè lloc, Berhska, també del grup Inditex, amb 1.415 milions d'euros, un 18% més.
El grup fundat per Amancio Ortega aconsegueix situar al top 10 d'aquest informe tres de les seves marques després d'elevar totes elles el seu valor a un doble dígit: Zara, en primera posició; Bershka, en cinquena, i Massimo Dutti, que escala tres llocs, fins a la novena posició, després d'haver augmentat el seu valor un 29%, amb 1.091 milions d'euros.
Després del de Zara, el segon creixement més gran el registra Mercadona, un 31%, fins als 1.252 milions d'euros, xifra que la situa al vuitè lloc del rànquing d'Interbrand, dos més amunt que en l'edició anterior.
Notícies relacionadesEn sisena posició apareix Repsol (1.283 milions d'euros de valor); en setena, CaixaBank (1.281 milions); al vuitè lloc hi ha Mercadona (1.252 milions d'euros); al novè, Massimo Dutti (1.091 milions d'euros), i a la desena posició figura Iberdrola (1.057 milions d'euros). Als llocs de l'11 al 20 hi ha Mapfre, El Corte Inglés, Mahou, Dia, Prosegur, Gas Natural Fenosa, Reial Madrid, Mango, Bankia i Banc Sabadell. En les posicions del 21 al 30 apareixen el Futbol Club Barcelona, Seat, Cruzcampo, Bankinter, Endesa, Desigual, Estrella Galicia, San Miguel, Sanitas i Mutua Madrileña.
En aquesta edició es colen dues noves marques a l'informe: Estrella Galicia, al lloc 27 i amb un valor de marca de 288 milions d'euros, i Sanitas, a la posició 29 i un valor de 250 milions d'euros. "Amb aquesta edició del nostre rànquing, des d'Interbrand volem destacar l'enorme i valuosa feina que desenvolupen les nostres marques a escala global, obrint camí cap al futur al mateix temps que mantenen l'autenticitat i l'essència a Espanya, el seu país d'origen", ha destacat la directora general d'Interbrand Madrid, Nancy Villanueva.
- INVESTIGACIÓ Un regidor del PP a Esplugues va colar com a despeses del partit factures pròpies
-
- Salut pública Els metges avisen de l’expansió de la tinya entre els joves
- Una història de superació "L’addicció va agafar les regnes de la meva vida"
- Chery inicia el desembarcament xinès en el motor espanyol
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Hisenda Renda 2021: Sis deduccions de la declaració de l’IRPF 2020 que no s’han d’oblidar
- Vine a escalar i queda't a dormir
- ¿Per què els espanyols som els únics europeus que utilitzem persianes?
- Dubtes tributaris ¿Cal declarar els bizums a Hisenda en la renda 2021-2022?