BALANÇ ANUAL

Les vendes de Seat van pujar un 14,6% el 2017

La marca va comercialitzar 468.400 cotxes, el millor resultat des del 2001

2
Es llegeix en minuts
Antoni Fuentes
Antoni Fuentes

Periodista

ver +

Seat va aconseguir el 2017 una millora de les vendes del 14,6%, que va situar la xifra de cotxes comercialitzats al nivell més alt des del 2001 i a prop del rècord de la marca després d’encadenar cinc anys de creixement. La firma va vendre un total de 468.400 vehicles gràcies a l’empenta dels models clàssics i dels nous tot camí així com dels màxims històrics a Alemanya i el Regne Unit, entre altres països.

Les 468.400 unitats comercialitzades suposen una millora de gairebé 60.000 cotxes en relació amb el 2016 i es queden a prop dels 487.600 vehicles comptabilitzats el 2001. Seat certifica així que les vendes del 2017 van ser «un dels millors resultats en la història de la marca», segons explica en un comunicat.  Les matriculacions van créixer un 46% des del 2012.

A l’espera del tancament comptable del 2017, el benefici operatiu de Seat també millora de forma substancial a l’arribar als 154 milions en els tres primers trimestre, cosa que significa un augment del 12,3%.

Perspectives per al 2018

La tendència dels últims mesos manté les bones perspectives per al 2018, un any en què s’ha planificat un augment de les vendes i de la producció. Al desembre, Seat va matricular 32.900 cotxes, el 12,9% més respecte al desembre del 2016. En el transcurs dels pròxims mesos, Seat preveu llançar al mercat un tot camí de fins a set places. L’anunci del nom guanyador d’un concurs públic per al nou model s’ha hagut d’endarrerir des de la data prevista a mitjans d’octubre pel conflicte polític a Catalunya.

La bona marxa de la companyia ha fet que hagi ampliat la seva plantilla fixa en 410 treballadors durant el 2017 i l’inici del 2018 amb noves contractacions, temporals d’ETT convertits en fixos i la incorporació d’aprenents de l’escola de formació professional de la companyia filial de Volkswagen.

L’Ateca, el 3º% més venut 

Notícies relacionades

Les claus del creixement de les vendes de Seat, que es converteix en una de les marques que més pugen a Europa, estan en el llançament de nous models i l’expansió en alguns mercats. El SUV Ateca s’ha convertit en el tercer model més venut de Seat, amb 78.700 unitats, després del León (170.000) i l’Ibiza (152.300). 

Alemanya consolida la seva posició com a primer mercat de Seat amb 102.100 vehicles venuts, el 13,4% més, mentre que Espanya, que va ocupar el primer lloc el primer semestre, va acabar l’exercici amb 95.100 unitats, el 23% més amb el León i l’Ibiza com a models de més èxit. El tercer país en vendes va ser el Regne Unit, que va registrar un rècord de 56.200 cotxes arran d’una alça del 18,3%, que contrasta amb la tendència al descens del mercat en plena negociació del brexit.  

Temes:

Cotxes Seat