resultats

Inditex incrementa els seus guanys el 6,2%, fins als 2.341 milions d'euros

La companyia d'Amancio Ortega registra una revalorització del 4% a la borsa i empeny l'Ibex a l'alça

2
Es llegeix en minuts

El grup Inditex, propietari d'ensenyes com Zara, Bershka i Stradivariusva guanyar en els nou primers mesos del seu exercici fiscal (febrer a octubre) 2.341 milions d'euros, el 6,2% més que un any abans, amb un increment de vendes del 9,5 %, fins a 17.963 milions, ha informat aquest dimecres la companyia. Aquestes xifres reflecteixen una desacceleració en el creixement del principal grup tèxtil del món, ja que les seves vendes no van augmentar a doble dígit per primera vegada des dels nou primers mesos del 2014. Amb tot, els mercats han rebut amb cert entusiasme aquests resultats: l'acció de la companyia es revaloritzava un 4% en els primers compassos de cotització.

El resultat brut d'explotació (ebitda) es va situar en 3.819 milions amb un repunt interanual del 5,8 %. Les vendes, igual que les de la resta del sector, es van veure afectades per unes altes temperatures que van desincentivar la compra de roba d'hivern. Segons la firma, en termes comparables -botigues que estan obertes des de fa més d'un any- les vendes van mantenir "una forta crescuda", encara que Inditex no detalla la seva evolució.

Com a avanç de l'últim trimestre de l'exercici, ha apuntat que la facturació en botigues físiques ion linea tipus de canvi constant va pujar el 13% entre l'1 de novembre i l'11 de desembre comparat amb el mateix període del 2016. Inditex va acabar el mes d'octubre amb 7.504 botigues en 94 mercats, després d'obrir establiments en 52 països, com els Estats Units, el Vietnam, la Xina o Turquia i desembarcar a Bielorússia, i incrementar la seva superfície comercial en totes les àrees geogràfiques on opera.

Per continents, la firma tèxtil va obrir 74 establiments a Europa, 48 a Amèrica i 90 a l'Àsia i la resta del món i, segons la mateixa font, tots els seus formats comercials van incrementar el seu nombre de botigues.

Mercats 'on line'

En l'àmbit on line, Inditex ja opera en 45 mercats després del llançament de les operacions de la botiga virtual de Zara a l'Índia, Malàisia, Singapur, Tailàndia i el Vietnam. Pel president del grup, Pablo Isla, la gestió cada vegada més integral de la plataforma es tradueix en "serveis de valor per al client", com les entregues de comandes el mateix dia, disponible a Madrid, Londres, París, Istanbul, Taipei i Shanghai; o l'endemà -Espanya, França, el Regne Unit, Polònia, la Xina i Corea del Sud.

Notícies relacionades

A més, permet la implantació de punts de recollida automatitzats i la transició simultània en botiga física ion linede les col·leccions, tant entre temporades com en les novetats que arriben als seus establiments dos cops per setmana, ha assenyalat l'executiu.

El grup va tancar amb una posició financera neta de 6.002 milions d'euros, el 5,6% més, amb una caixa de 4.871 milions, superior en el 23,8% a la que tenia a 31 d'octubre del 2016. El marge brut va ser de 10.319 milions d'euros, el 9% més, i va representar el 57,4% de les vendes, cinc dècimes menys que en els nou primers mesos de l'exercici fiscal del 2016.