volarà a 2.695 km/h

Japan Airlines inverteix 10 milions de dòlars en un avió supersònic

El Boom Supersonic entrarà en servei a mitjans de la pròxima dècada i reduirà la durada dels vols a la meitat

An artist’s impression shows Boom’s 55-seat supersonic aircraft (below) and Boom’s XB-1 supersonic demonstrator in this undated handout obtained by Reuters December 4, 2017. REUTERS/Boom Supersonic Handout via REUTERS    ATTENTION EDITORS - THIS PICTURE WAS PROVIDED BY A THIRD PARTY. NO ARCHIVES. NO RESALES.

An artist’s impression shows Boom’s 55-seat supersonic aircraft (below) and Boom’s XB-1 supersonic demonstrator in this undated handout obtained by Reuters December 4, 2017. REUTERS/Boom Supersonic Handout via REUTERS ATTENTION EDITORS - THIS PICTURE WAS PROVIDED BY A THIRD PARTY. NO ARCHIVES. NO RESALES. / HANDOUT (REUTERS)

1
Es llegeix en minuts

L'aerolínia japonesa Japan Airlines (JAL) va anunciar aquest dimecres una inversió de 10 milions de dòlars a la companyia nord-americana Boom, que està desenvolupant un avió supersònic de nova generació per a ús comercial, el Boom Supersonic. La inversió donarà dret a l'aerolínia comercial a adquirir de manera preferent un total de 20 d'aquests avions a través d'un acord de reserva.

El Boom Supersonic està previst que entri en servei a mitjans de la dècada del 2020 i serà capaç de volar a 2,2 Mach (2.695 quilòmetres per hora), amb la qual cosa reduirà els temps de vol a la meitat. "Hem estat treballat amb Japan Airlines entre bastidors durant més d'un any", va dir en el comunicat el fundador i conseller delegat de Boom, Blake Scholl, que va afirmar: "El nostre objectiu és desenvolupar un avió que sigui una gran incorporació per a la flota de qualsevol aerolínia internacional", va afegir Scholl.

Notícies relacionades

Amb aquesta inversió, JAL busca "contribuir al futur dels viatges supersònics", amb la intenció de brindar més temps als passatgers sense oblidar la importància de la seguretat de vol, va dir per la seva part el president de l'aerolínia nipona, Yoshiharu Ueki. Els vols supersònics comercials es van cancel·lar quan les aerolínies British Airways i Air France van deixar d'operar el 2003 el Concorde, un avió capaç de viatjar a una velocitat màxima de 2.180 quilòmetres per hora (més de dues vegades la velocitat del so).

La rendibilitat del mític aparell va quedar en entredit després de l'accident d'un Concorde a París l'any 2000 que va causar 113 morts.