aposta de futur

Tesla presenta un camió semiremolc elèctric

El vehicle serà capaç d'arribar als 100 km/h en cinc segons i tindrà una autonomia de 800 km

HANDOUT (REUTERS)

Tesla presenta un camió semiremolc elèctric
Tesla presenta un camió semiremolc elèctric
Tesla presenta un camió semiremolc elèctric
Tesla presenta un camió semiremolc elèctric

/

1
Es llegeix en minuts

Tesla, el fabricant nord-americà d'automòbils elèctrics de luxe, ha presentat un camió semiremolc que començarà a acoblar a partir del 2018, les bateries del qual tindran autonomia per recórrer uns 800 quilòmetres.

El fundador de Tesla, Elon Musk, està disposat a irrompre en una nova veta de mercat en què l'estalvi de combustible és fonamental.

Encara que Musk ha defensat que el seu camió serà un 20% més barat per quilòmetre que un dièsel, aquest últim pot recórrer uns 1.600 quilòmetres amb un tanc ple, el doble d'autonomia que el vehicle de Tesla. Els 800 quilòmetres d'autonomia suposen un seriós hàndicap per a l'èxit comercial del vehicle. 

Prestacions

En la presentació del camió a Los Angeles (EUA), Musk va assegurar que podrà arribar els 100 quilòmetres per hora en cinc segons sense càrrega i en 20 segons amb el màxim pes permès als EUA, 36.300 quilograms.

Musk no va revelar el preu del camió ni quan estarà al mercat, i per això alguns analistes han tret rellevància a l'anunci. Competidors xinesos ja fa temps que produeixen vehicles elèctrics com autocars i fins i tot algunes ciutats com Shenzen ja disposen de flotes de vehicles. 

Disseny

L'element diferencial del camió de Tesla és, com en el cas dels automòbils de la marca, el seu estil elitista diferencial i prestacions fora de sèrie, a més d'una aerodinàmica molt estudiada. Té un disseny interior futurista, amb el seient i el volant centrats en la cabina i dues pantalles als costats del volant en lloc de retrovisors de vidre. Potser massa espartà i no pensat per a desplaçaments llargs, serà semiautònom, sense necessitat d'intervenció del conductor en la majoria dels recorreguts.

El camió de Tesla pot tenir altres problemes en comparació amb els dièsels per als transportistes, com el pes de les bateries elèctriques, que redueix la càrrega total que poden assumir els seus camions.

El Model 3

Notícies relacionades

Tesla va anunciar a principis d'octubre que el tercer trimestre de l'any només va entregar 220 unitats de les 1.500 que tenia previstes del nou Model 3 degut a problemes en la producció del vehicle.

El fabricant va perdre 675 milions de dòlars (571,6 milions d'euros) el 2016 i 888,6 milions de dòlars (752,3 milions d'euros) el 2015.