HISTÒRIES MÍNIMES

Merlot amb te vermell indi

La firma Poet de Barcelona elabora vi de diferents varietats amb tes d'Àsia

Innovar, provar i explorar cultures és el motor de Poet. En el pla de treball dels seus creadors està autofinançar-se i seguir produint lots gràcies a les vendes que vagin sumant. I no descarten noves varietats.

zentauroepp40116701 taig mac carhty170929192404

zentauroepp40116701 taig mac carhty170929192404

2
Es llegeix en minuts
CARME ESCALES / BARCELONA

En l’era dels cotxes híbrids, fusions gastronòmiques i globalització, ¿per què no una beguda que brindi en un mateix glop vi i te? Per exemple: raïm de la varietat merlot amb te vermell indi Chai Masala; chardonnay amb te verd Sencha, del Japó, i raïm de la tipologia garnatxa amb el tradicional te negre anglès Earl Grey.  A Barcelona, dos joves emprenedors, Tadeo Cortés, de 28 anys i Taig Mac Carthy, de 26, s’han atrevit a fer-ho, han combinat aquests tres tipus de te i vi per fer tres varietats de vi amb te. A la beguda resultant l’han batejat amb el nom de Poet, el mateix nom de l’empresa que van posar en marxa, a finals de l’any passat, per comercialitzar-lo. Ho fan des de principis d’aquest 2017, de moment, únicament a través de la seva pàgina web, www.vinoyte.es. A 11 euros l’ampolla, es pot adquirir exclusivament on line en packs de tres i sis ampolles, jugant amb les tres combinacions possibles de les tres primeres varietats que han posat al mercat: Ghazal, Haiku i Sonet.   Un repte a l’Índia

Taig Mac Carthy, nascut al País Basc, i Tadeo Cortés, a Barcelona, es van conèixer a l’Índia. Tadeo feia uns quants anys que es dedicava a la importació de tes de l’Índia. I Taig elaborava vins amb cellersde diferents comunitats autònomes a Espanya. I coneixent cada uno propietats i atractius aromàtics, un del te i l’altre del vi, «se’ns va ocórrer la idea d’unir les virtuts de totes dues begudes i crear aquest producte innovador», apunta Taig Mac Carthy. «Vam començaramb una petita inversió inicial que no arribava als 20.000 euros», explica Tadeo Cortés. «Vam destinar aquells diners al procés enològic, a la fase de recerca i desenvolupament (R+D), però sobretot als viatges a països en què seleccionem personalment cada proveïdor de te. Volíem així assegurar-nos que triàvem la més alta qualitat del producte», afegeix Cortés.

Les vendes on line faciliten enormement l’adquisició des de qualsevol punt de l’univers, afirmen els fundadors de Poet. «Però, de moment, Bèlgica i el Regne Unit ens han acollit amb els braços oberts, ja que el nostre producte ha sigut adquirit per diversos restaurants d’alta gastronomia, que volien d’aquesta manera enriquir la seva oferta», precisen els dos socis fundadors, únics treballadors directes de la companyia que gestionen. «Generem treballs indirectes amb la subcontractació dels serveis de producció al celler, logística i comunicació», diuen.

Notícies relacionades

 Bèlgica i  França són els principals clients. A Espanya costa una mica més, perquè no hi ha tanta cultura del te. «Però el nostre objectiu és créixer aquí de la mà dels xefs», segons explica Cortés. Les previsions dels fundadors de Poet és arribar als 120.000 euros de facturació al final d’aquest any, gràcies a la venda d’un total de 60.000 ampolles.

De moment, la seva producció s’ha centrat en tres úniques varietats, «que representen les tres cultures més antigues del planeta, i que més història tenen en el cultiu i l’elaboració de te. Són l’Índia (Ghazal); Japó (Haiku) i la Gran Bretanya (Sonet)», detallen.