Anar al contingut

Patrocina:

SALÓ DE FRANKFURT

Renault doblarà les vendes de cotxes elèctrics

El grup francès prepara el contraatac a l'ofensiva de les marques alemanyes

Antoni Fuentes

zentauroepp40071493 renault prototype symbioz is presented during its world prem170914182130

TOBIAS SCHWARZ

El sector de l'automòbil està posant les bases per a la nova batalla dels vehicles elèctrics. Tots els fabricants, fins i tot els més reticents a entrar en la nova tecnologia dels cotxes propulsats per bateries, han mostrat les seves cartes. El grup francès Renault assegura que lluitarà per mantenir el lideratge en l'electromobilitat, en què parteix amb unes vendes de 25.000 vehicles el 2016 que espera doblar al finalitzar aquest exercici.

La multinacional francesa treballa en la preparació del contraatac a l'ofensiva de cotxes elèctrics declarada per les marques alemanyes, encapçalades per Volkswagen. El grup alemany ha declarat que el seu objectiu és prendre-li a Renault i a la seva sòcia Nissan el lideratge mundial actual i plantar cara a Tesla en el seu intent per entrar en el mercat dels vehicles elèctrics com a nou número u.

Els vehicles elèctrics tenen un paper important en el pla estratègic anunciat pel grup Renault Nissan fins al 2022, amb què preveu obtenir unes sinergies anuals de 10.000 milions d'euros, una facturació de 201.000 milions d'euros i unes vendes de 14 milions de vehicles. La companyia llançarà 12 models elèctrics i 40 amb diferents nivells de conducció autònoma.  

Desconfiança del consumidor

"Renault no es quedarà parada, desenvoluparem una gamma completa de vehicles elèctrics per seguir sent els líders del mercat", ha assegurat a aquest diari Thierry Koskas, director comercial de la companyia, al Saló de l'Automòbil de Frankfurt. "Nosaltres som líders amb el model Zoe, que suma un 25% dels cotxes elèctrics. Si hi sumem els de Nissan arribem a un 50%", indica Koskas. L'oferta de Nissan se centra en el turisme Leaf, produït al Regne Unit, i en la furgoneta eNV200, fabricada a Barcelona.

Renault i Nissan donen la benvinguda a les marques que han anunciat ambiciosos plans per produir i vendre cotxes elèctrics perquè, "encara que augmentarà la competència, serà una bona oportunitat per desenvolupar el mercat", segons el directiu. La marca francesa i la seva aliada japonesa Nissan han hagut de recórrer una travessia gairebé del desert després d'una aposta precoç per la mobilitat elèctrica que va xocar amb la desconfiança del consumidor davant una autonomia limitada dels turismes, segons admet Koskas.

Però aquest hàndicap s'està reduint amb rapidesa, segons el directiu, gràcies al fet que l'augment de la capacitat de les bateries i la millora dels sistemes de càrrega "van molt més ràpid del que s'esperava". 

0 Comentaris
cargando