109.948 UNITATS

Les matriculacions creixen el 2,5% al juliol gràcies a les empreses

Les vendes a particulars baixen el 4% durant el mes i a penes pugen el 2017

nh 9601

nh 9601 / fnadeu@gmail.com

2
Es llegeix en minuts

Les matriculacions de turismes i tot terrenys en el mercat espanyol van registrar un volum de 109.948 unitats durant el mes de juliol passat, xifra que suposa un augment del 2,5% respecte al mateix mes de l'any anterior, segons dades de les associacions de fabricants (Anfac), venedors (Ganvam) i de concessionaris (Faconauto).

Aquest increment mensual de les entregues de cotxes a Espanya va estar motivat per l'empenta del canal d'empresa, que va tancar el juliol amb un creixement superior al 14%, i també de les firmes de 'rent a car', amb una pujada del 5,9%, que van aconseguir compensar la caiguda del 3,9% experimentada per les vendes a particulars.

Compres de particulars

"Les compres dels particulars han tornat a baixar al juliol, i ja és el tercer mes al llarg d'aquest any que passa. Aquests descensos evidencien l'absència de plans d'estímul per a la renovació del parc, una tendència que ja es detectava des de l'últim trimestre de l'any passat", han afegit Anfac, Ganvam i Faconauto.

Així mateix, han apuntat que, després dels anys més durs de la crisi, el parc automobilístic espanyol ha envellit "notablement", fins a una mitjana actual de 12 anys, alhora que han assenyalat que hi ha una "important demanda retinguda", amb conductors que voldrien canviar el seu cotxe antic per un de nou, però que estan a l'espera de plans d'incentiu.

En els set primers mesos del 2017, el mercat automobilístic espanyol va comptabilitzar un volum de 777.442 unitats, xifra que representa una pujada del 6,4% en comparació amb les 730.540 unitats entregades en els mateixos mesos del 2016.

Falta d'incentius 

Davant aquestes dades, el director de Comunicació d'Anfac, Adolfo Randulfe, ha analitzat amb preocupació la falta d'impuls a les matriculacions entre els clients particulars, que és el canal que té més volum en el mercat.

Per la seva part, el director general de Ganvam, Tomás Herrera, ha indicat que el juliol és tradicionalment un dels millors de l'any i ha ressaltat que es van superar les 100.000 unitats, encara que ha alertat que el resultat positiu mensual s'explica, en part, per les automatriculacions fetes per marques i concessionaris.

El director de Comunicació de Faconauto, Raúl Morales, ha assenyalat que el mes de juliol ha confirmat l'estancament de les matriculacions a Espanya, en un context en què els objectius amb què treballen els concessionaris topen amb un mercat que no dona mostres d'optimisme.

Per canals de venda, les entregues a clients particulars van tancar el juliol amb una disminució del 3,9% i un volum de 60.307 unitats, alhora que des de començament d'any van registrar una lleu pujada de l'1,3%, fins a 368.693 unitats.

Les matriculacions d'empreses es van elevar el 14,2% en el còmput mensual, fins a 34.016 unitats, i el 14% des de començament d'any, amb 217.402 unitats, mentre que les firmes de lloguer van comprar 15.625 unitats al juliol, el 5,9% més, i 191.347 unitats des del gener, el 8,8% més.

Tendència cap a la gasolina

Notícies relacionades

Per un altre costat, al juliol es va mantenir la tendència cap a la 'gasolinització' del mercat, amb el 47,5% dels cotxes matriculats amb aquest sistema de propulsió, davant el 47,3% de dièsel i el 5,2% d'híbrids i elèctrics.

Per segments de mercat, la majoria van millorar els seus registres comercials al juliol, a excepció dels models urbans, els utilitaris, els compactes, els mitjans, els grans, els monovolums petits i grans i els tot terrenys, mentre que en l'acumulat les caigudes es van produir entre els urbans, els compactes, els mitjans, els monovolums petits i els tot terrenys.

Temes:

Cotxes