reconeix els fets

El president de Volkswagen demana perdó per l'escàndol de les emissions en els vehicles dièsel

Müller rebutja comentar les acusacions de l'existència d'un càrtel alemany industrial

1
Es llegeix en minuts

El president de Volkswagen (VW), Matthias Müller, ha demanat aquest dissabte perdó als clients del grup per l'escàndol de les emissions en els vehicles dièsel, però ha rebutjat comentar les informacions que assenyalen que la indústria automobilística alemanya va formar un càrtel als anys 90 per acordar decisions. "No comentem especulacions i suposicions de fets sobre la base de les informacions de 'Der Spiegel'", assenyala Müller en una entrevista amb el "Rheinischen Post" sobre el nou presumpte escàndol destapat per la revista, segons la qual VW, Audi, Porsche, BMW i Daimler van pactar tecnologies, costos i fins i tot la neteja de les emissions de gasos dels vehicles dièsel.

Segons "Der Spiegel", Volkswagen i Daimler han presentat a les autoritats de defensa de la competència alemanya documents en què "s'autodenunciaven" amb el fi de limitar el pagament de possibles multes. Müller se centra en el frau de la manipulació de les emissions contaminants, "l'escàndol del dièsel que, mentrestant, s'ha ampliat a un escàndol de les emissions", apunta. "Pel que fa a Volkswagen, només puc disculpar-me davant els nostres clients. Estem reorganitzant l'empresa perquè una cosa així no sigui possible novament en el futur", assegura.

El Govern alemany ha convocat els fabricants automobilístics a una "cimera del dièsel" el 2 d'agost, i el president de VW confia que es doni garanties als clients que podran seguir conduint els seus cotxes dièsel, davant del debat obert sobre la possible prohibició dels vehicles més contaminants. "La incertesa és gran. Ja ho notem en les comandes de models dièsel, que han disminuït significativament", assenyala.

Solucions tècniques

Notícies relacionades

A Alemanya VW ja ha aplicat les solucions tècniques necessàries a més d'1,8 milions de vehicles, però Müller descarta indemnitzar els clients com s'ha fet als Estats Units. A Europa i Alemanya, explica, s'ha decidit cridar els cotxes als tallers per aplicar les solucions tècniques necessàries, però als EUA el sistema legal funciona "de manera totalment diferent" i la situació tècnica també ho és, al tenir limitacions més estrictes d'emissions.

Müller aposta pel futur dels vehicles elèctrics i confia que augmenti l'interès dels consumidors en els pròxims anys, encara que de moment les primes establertes a Alemanya per a la compra d'aquesta mena de cotxes no han tingut l'èxit esperat.